loading...
دانلود گزارش کارآموزی و کارورزی
اکی بازدید : 95 دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 نظرات (0)

گزارش کارآموزی راه آهن

 

گزارش کارآموزی راه آهن

 

دانلود گزارش کارآموزی در راه آهن

دانلود کارآموزی در ایستگاه راه آهن

پیشگفتار

 

کارآموزی یکی از واحدهای خوب در دوره کارشناسی است زیرا دانشجو به اجبار باید در یک شرکت به مدت معین کار کند و این خود باعث آموختن نظم و نحوه کار آن شرکت و به خصوص نحوه ارتباط و همکاری شرکت ها در جامعه می شود شرکت ها و سازمان ها، همه فعالیت های خود را با نظم و با ضابطه ها و قوانین و تحت نظارت مسئولین خود انجام می دهند و این یکی از مهم ترین چیزهایی است که یک دانشجو که در حال ورود به بازار کار است، باید بداند و دوره کارآموزی فرصت خوبی است.

 

گزارش کارآموزی راه آهن

 

فهرست

 

مقدمه6

 

بخش اول: درباره راه آهن ایران7

 

درباره راه آهن ایران  8

 

تاريخچه اداره كل راه آهن تهران  9

 

بخش فناوری اطلاعات 10

 

چارت اداری  11

 

بخش دوم: وظايف عمومي كارشناسان فناوري اطلاعات 13

 

وظایف کلی14

 

وظايف در حوزه سخت افزار 15

 

وظایف در طی فرآيند تعميرات 15

 

وظايف در حوزه شبكه16

 

وظايف در حوزه نرم افزار17

 

وظايف در حوزه وب سايت 17

 

وظايف در حوزه  HIS18

 

وظايف در حوزه  اتوماسيون اداري 18

 

وظايف در حوزه  اينترنت18

 

وظايف در حوزه  مخابرات  19

 

بخش سوم: مقررات سیستم رزور بلیط  20

 

مقدمه

 

امروزه همه ی سازمان ها و مراکز دولتی کشور ها بنا بر رویکرد های جهانی نیازمند مرکز مستقل فناوری اطلاعات می باشند و محل کارآموزی من نیز بخش فناوری اطلاعات اداره راه آهن تهران بود اداره راه آهن تهران با توجه به ارتباط تنگاتنگی که با سایر ادارات راه آهن کشور و همچنین نیاز به اتوماسیون سازی فرایند رزور بلیط در حال پایه ریزی یکی از گسترده ترین مراکز آی تی دولتی می باشد که در مدت کارآموزی حدوداً کارشناسان نرم افزاری و سخت افزاری در آنجا مشغول کار بودند

 

خرید و دانلود | 5,000 تومان

نوع فایل :docx | تعداد صفحات :24

دانلود کامل گزارش کارآموزی راه آهن

اکی بازدید : 79 دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 نظرات (0)

کار آموزی در شرکت توزیع ‎گزارش

 

دانلود گزارش کارآموزی در اداره برق

گزارش کارورزی در شرکت برق

گزارش کار در شرکت توزیع برق

پروژه کارورزی در شرکت توزیع گزارش

دانلود کارآموزی در شرکت توزیع ‎گزارش

مقدمه:

 

در ابتداي صنعت برق نيروگاههاي کوچک ديزلي و سوختي پاسخگوي مصرف کنندگان بود، اما در حال حاضر ديگر به علت استفاده روزافزون از صنعت برق و رشد مصرف رفته رفته نيروگاههاي ديزلي جاي خود را به نيروگاههاي بخار (سيکل ترکيبي) و آبي و انرژي هسته اي و غيره مي دهند تا جائيکه امروزه تلاش براين است به جهت رعايت مسائل زيست محيطي و پاکيزگي حوزه هاي کاري استفاده بيشتر از انرژي هسته اي، از انرژي گرمايي زمين هم براي توليد انرژي الکتريکي استفاده شود.

 

فصل اول

 

آشنايي با امور برق شهرستان اسفراین

 

شرکت توزيع برق به عنوان پيمانکار شرکت برق وظيفه توزيع انرژي الکتريکي مورد نياز مشترکين و تامين برق متقاضيان جديد را برابر مقررات وزارت نيرو و برق منطقه اي برعهده دارد.

 

اهداف شرکت توزيع عبارت است از:

 

الف – تامين برق مطمئن از طريق ارائه بموقع خدمات مستمر توزيع انرژي الکتريکي.

 

ب- ارائه بموقع خدمات برقراري انشعاب برق متقاضيان جديد.

 

پست 132 KV  شهرستان اسفراین که توسط دو ترانس 30 MVA  برق 132 KV  را به برق 20 KV  تبدیل می کند.

 

در این شهرستان از ترانسفورماتورهای 25-50-75-100-135-150-160-200-250-315-400 – 500 کیلو ولت آمپر استفاده شده است.

 

ساختمان اداره برق شامل قسمت های زیر می باشد:

 

مدیریت

بهره برداری

اتفاقات

حراست و بازرسی

طرح و نظارت

امور مشترکین

امور مالی وحسابداری

 

من به همراه سه کارآموز دیگر (یکی از آنها مقطع کارشناسی ودو تای دیگر مقطع کاردانی) در قسمت بهره

 

برداری مشغول جمع آوری اطلاعات در زمینه پست های توزیع(هوایی-زمینی) بودیم.

 

اداره بهره برداري

 

اداره بهره برداري وظيفه رفع معايب شبکه هاي هوايي و زميني، فشار ضعيف و متوسط هوايي و پستهاي زميني ، بالانس خطوط نظير رفع افت ولتاژ و … را دارد.

 

يک بهره بردار بايد قبل از هر چيز شبکه تحت مسئوليت خود را کاملا شناسايي نمايد و از جمله محلهاي قرار گيري ترانس ها ، طول خطوط ، کليدها ، نقاط کور و مناطقي که احتمال وجود حادثه يا افت ولتاژ به جهت انجام عمليات مانور ممکن است بوجود آيد ، آگاهي کامل داشته باشد.

 

اداره بهره برداري متشکل از گروههاي تعميراتي زير است:

 

-1 گروه تعميرات فشار ضعيف

 

-2 گروه تعميرات فشار متوسط (20kv ) و خط گرم

 

-3 گروه تعميرات زميني

 

-4 گروه تعمير و نگهداري پستها

 

-5 گروه بالانس

 

-6 اتفاقات و عمليات

 

-7 روشنايي معابر

 

خرید و دانلود | 5,000 تومان

نوع فایل :word | تعداد صفحات :47

 

 

 

دانلود کامل کار آموزی در شرکت توزیع ‎گزارش

اکی بازدید : 159 یکشنبه 10 اردیبهشت 1396 نظرات (0)

گزارش کار آموزی و اطلاعات کلی نفتی بهره برداری کرنج

 

گزارش کلی در مورد واحد های بهره برداری نفت و گاز  ازجمله کرنج پارسی و دیگر اطلاعات نفتی

 

دانلود کاراموزی در شرکت بهره برداری نفت و گاز

دانلود گزارش کارآموزی درمورد شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب

 

دانلود پروژه کارورزی درباره بهره برداری نفت و گاز کرنج پارسی

 

این گزارش کاملا دقیق و ایده ال است .

 

كلمه ي  Petroleum (نفت) از دو عبارت لاتين petra  و oleum  به معناي «نفت سنگ» مشتق شده و به هيدروكربن هايي گفته مي شود كه در لايه هاي رسوبي زمين به صورت گاز، مايع، مواد نيمه جامد و يا جامد حضور دارند. استفاده از نفت در جهان تاريخي بسيار كهن دارد و نفت خام به عنوان ارزان ترين سوخت مايع از گذشته هاي بسيار دور در نقاط مختلف جهان استفاده مي شده است. تحقيقات باستان شناسان نشان مي دهد كه استفاده از نفت خام به 5 تا 6 هزار سال قبل از ميلاد مسيح باز مي گردد.

 

اولين كاربردهاي نفت به مصارف محدودي مثل دارويي و نفوذناپذير كردن تجهيزات و مصالح ساختماني محدود مي شد. چهار هزار سال قبل از ميلاد مسيح مردم دجله و فرات قير را به عنوان ملات، ساختمان ها به كار مي بردند. همچنين در ساخت بناهاي مختلف مانند قلعه هاي شهر بابل، ديوار بزرگ چين و سدهاي قديمي نيز از نفت به خصوص قير يا آسفالت به عنوان عايق در برابر آب استفاده شده است. بقراط دانشمند يوناني، 3 تا 4 قرن پيش از ميلاد مسيح در دستورالعمل هاي پزشكي زيادي به استفاده از مواد نفتي اشاره كرده است. كاوش هاي باستاني در ايران نيز نشان داده است كه ساكنين كشور ما از 5 تا 6 هزار سال پيش، قير را به عنوان ملات در ساختمان و يا براي نصب و به هم چسباندن جواهرات و ظروف سفالين و اندود كردن كشتي ها به كار مي بردند.

 

همان طور كه گفته شد استفاده از نفت خام، تاريخچه اي بسيار طولاني دارد، اما توليد و بهره برداري صنعتي از نفت خام از سال 1846 با كشف روش هاي نوين پالايش نفت آغاز شد. در سال 1848اف.ان. سميونف اولين چاه جديد نفت را در روسيه حفر نمود. آمريكايي ها نيز در 27 آگوست 1859 با حفر چاهي به عمق 22 متر و با ظرفيت 35 بشكه در روز كه در شهر تيتسويل، ايالت پنسيلوانيا كه توسط شخصي به نام ادوين دريك حفر شده بود شروع به بهره برداري صنعتي از نفت خام نمودند.

 

در سال 1908 ميلادي براي نخستين بار نفت در ايران و در شهر مسجدسليمان كشف شد و در  حوضه ي خليج فارس نيز اولين بار در كشور بحرين و در سال 1923 به نفت رسيدند. هم اكنون نيز  عميق ترين چاه دنيا، چاهي در لويزيناي آمريكا  مي باشد كه 6500 متر عمق دارد.

 

اين مايع سياه يا قهوه اي تيره كه روياي كيمياگران را به واقعيت تبديل نمود! پس از آب فراوانترين مايع در بخش هاي بالايي پوسته زمين است. اگرچه كمي اغراق آميز به نظر مي رسد ولي زندگي در جهان امروز بدون اين مايع قهوه اي تيره كه بوي نامطبوعي نيز دارد غيرممكن خواهد بود.

 

از نفت هم براي سوختن و هم براي ساختن استفاده مي شود. بر اساس مطالعات آماري از هر بشكه نفت خام حدود 87 درصد آن براي سوختن و سوزاندن توليد انرژي و 13 درصد آن براي ساختن آنچه از نفت مي سازند، مورد استفاده قرار مي گيرد.

 

مندليف دانشمند روسي ده ها سال پيش هشدار داد كه: سوزاندن نفت براي توليد انرژي مانند آن است كه اجاق آشپزخانه را با سوزاندن اسكناس با پشتوانه، روشن نگه داريم.

 

مقدمه

 

1-1- پيدايش نفت خام

 

نفت خام مخلوطي هزاران هيدروكربن مختلف به همراه مقادير كمي گوگرد، اكسيژن، نيتروژن، آب و  نمك هاي معدني است. منشأ و نحوه ي توليد نفت خام دقيقاً مشخص نيست. دانشمند روسي «ام. ال. لومونوسف» در اواسط قرن هيجدهم درباره ي منشأ نفت خام چنين مي نويسد: اين مواد «نفت سنگ، قير مايع و نفت خام» كه به شكل روغن سياه و از جنس ذغال سنگ و ذغال قهوه اي هستند، همراه حرارت از زير زمين خارج مي شوند و اين تولد نوع ديگري از مايعات و مواد سخت و خشك و قابل اشتعال است. بنابراين بيش از 200 سال است كه ماهيت نفت حاصل از ذغال سنگ به تركيبات كه ابتدا به ذغال سنگ و سپس به نفت تبديل شده اند نسبت داده مي شود. دانشمندان ديگري نيز نظريه هايي درباره ي ماهيت نفت خام ارائه كرده اند. در همه ي نظريه هاي قرن نوزدهم بر منشأ آلي نفت خام تأكيد شده و بيشتر در گياهي يا حيواني بودن ماده ي اوليه آن بحث و اختلاف نظر بوده است. در سال 1886 «برتلت» نظريه ي معدني بودن ماهيت نفت خام را ارائه كرد. مطابق نظريه ي او ماده ي اوليه تشكيل دهنده نفت خام استيلن است. از واكنش فلزات قليايي و كربنات ها، كربيدها و از واكنش كربيدها با آب، استيلن توليد مي شود كه در نهايت در دما و فشار بالا به نفت تبديل مي شود. نظريه ي منشأ معدني نفت كه در اوايل قرن بيستم اكثر شيميدان ها و زمين شناسان آن را پذيرفته بودند امروز رد شده است.

 

هم اكنون نظريه منشأ آلي نفت خام از ديگر نظريه ها قابل قبول تر است. به نظر مي رسد كه ميكرو ارگانيسم ها، كه به تعداد زيادي در اقيانوس ها، درياها، دياچه ها و مرداب ها زندگي مي كنند، منشأ آلي مواد نفتي هستند. حدود 90 درصد از اين ميكوارگانيسم ها را پلانكتون ها تشكيل مي دهند. اين موجودات پس از مرگ در كف درياها رسوب مي كنند و با رسوبات مختلف مخلوط شده ولي تنها بخش كمي از آنها به نفت تبديل مي شوند زيرا باكتري هاي هوازي، بيشتر اجساد پلانكتون ها را در حين سقوط به كف درياها از بين مي برند. اين ميكروارگانيسم ها با گذشت زمان در اثر فشار، حرارت و فعاليت باكتري هاي غير هوازي به موادشيميايي ساده تري مثل هيدروكربن ها، آب، دي اكسيدكربن و سولفيد هيدروژن تبديل مي شوند. گازها و مايعات «آب و نفت» تشكيل شده از منبع اصلي «سنگ مادر- Source Rock» در اثر نيروهاي مختلفي مثل وزن، رسوبات فوقاني به سمت لايه هاي بالايي و مناطقي با قابليت نفوذ بيشتر حركت مي كنند تا به يك لايه نفوذ ناپذير به نام «نفت گير- Oil trap» برسند. (شكل

 

فهرست مطالب

 

شماتيك از پروسه استخراج تا مصرف نفت خام. 11

 

فصل اول : آشنایی کلی با مکان کارآموزی

 

شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب. 13

 

شركت بهره برداري نفت و گاز آغاجاري. 14

 

فصل دوم : ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموزی

 

ميدان نفتي كرنج. 18

 

علل تأسيس واحدهاي بهره برداري 19

 

واحد بهره برداري كرنج 20

 

چاه هاي موجود در واحد كرنج. 22

 

وسايل سرچاهي. 23

 

وسايل كنار چاهي. 25

 

تفكيك 27

 

شرح فرآيند كارخانه كرنج 28

 

مجتمع تفكيك. 31

 

اشكال در عمل تفكيك 34

 

گاز توليدي در كارخانه بهره برداري كرنج. 37

 

تأسيسات جانبي كارخانه. 38

 

فصل سوم : آزمون آموخته ها نتایج و پیشنهادات

 

فصل اول

«آشنایی کلی با مکان کارآموزی»

 

شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب

سابقه ي اكتشاف نفت در مناطق نفت خيز جنوب ايران به سال 1287 خورشيدي ( 1908 ميلادي) بر مي گردد. در اين سال در پي تلاش چند ساله ي حفاران و كاوشگران نفت در مناطق شمال غرب و جنوب كشور اولين چاه نفت خاورميانه با توليد اقتصادي، در ميدان نفتون مسجد سليمان حفر و در عمق 338 متري به نفت رسيد. بهره برداري از اين چاه كه با توليد 500 بشكه در روز عملاً از سال 1290 خورشيدي آغاز شد،  سر آغاز فعاليت صنعت نفت ايران محسوب مي شود.

پس از پيدايش نفت در مسجد سليمان، عمليات كاوش براي كشف مخازن ديگر ادامه يافت و در پي آن حوزه هاي نفت خيز هفتگل (1306)، آغاجاري (1315)، بينك (1328)، اهواز (1337)، بي بي حكيمه (1340)، مارون و كرنج (1342) و پارسي و رگ سفيد (1343) كشف و مورد بهره برداري قرار گرفت. مجموعه ي اين ميدان ها با تمامي تأسيسات، كارخانجات و خطوط لوله مورد نياز توليد، فرآورش و انتقال نفت به پالايشگاه هاي داخلي و پايانه هاي صادراتي نفت خام، هم اكنون بخش عمده اي از مناطق نفت خيز جنوب را تشكيل مي دهد.

تا قبل از دهه ي 50 فعاليت هاي مربوط به اكتشاف و توليد در شركت سهامي اكتشاف و استخراج متمركز بود و مركز عمليات اين شركت كه مسئوليت برنامه ريزي، تهيه منابع مالي، نحوه ي برداشت از مخازن و همچنين توسعه ميدان ها و تأسيسات فني را به عهده داشت، در مسجد سليمان مستقر بود.

در آغاز دهه ي 50 به دليل شتاب گرفتن روند فعاليت هاي توليد نفت و گاز و عمليات اكتشاف و حفاري «شركت خاص خدمات نفت ايران» يا «اسكو» به عنوان شركت پيمانكار طرف قرارداد شركت ملي نفت ايران، تشكيل و انجام تمامي فعاليت هاي اكتشاف، برنامه ريزي و اجراي عمليات حفاري، نصب و راه اندازي تأسيسات خطوط لوله، مطالعه ي ميدان ها و تهيه طرح پيشنهادي برنامه هاي توسعه و ازدياد ظرفيت برداشت و نيز برآورد بودجه هاي ارزي و ريالي را برعهده گرفت.

 

خرید و دانلود | 13,000 تومان

نوع فایل :word | تعداد صفحات :31

 

دانلود کاراموزی در شرکت بهره برداری نفت و گاز

اکی بازدید : 74 یکشنبه 10 اردیبهشت 1396 نظرات (0)

گزارش کارآموزی در نیروگاه توس

 

گزارش کارآموزی در نیروگاه توس

 

دانلود کارآموزی در نیروگاه توس

همه چیز در مورد نیروگاه

 

ساختمان داخلی نیروگاه

 

ساختمان خارجی نیروگاه

 

دانلود کاراموزی در نیروگاه توس

 

گزارش کارورزی در یک نیروگاه

 

پيش گفتار

امروزه در كليه نيروگاههاي بخاري ونيروگاههاي سيكل تركيبي كنترل سطح درام ازاهميت ويژه اي برخوردارمي باشدازاين رو نصب وسايل ودستگاههاي مهم ودقيق ضروري مي باشد.

درنيروگاههابراي كنترل سطح تانكها،سيستم هاي مختلفي درنظرگرفته مي‌شود ويكي‌از تانكهاي موجود درنيروگاه كه كنترل سطح آن از اهميت ويژه اي برخوردار است، «درام» مي باشد. چون اين تانك تحت فشار و درجه حرارت‌بالا مي‌باشد،به اين جهت كنترل والوهايي درنظرگرفته ميشود كه باتوجه به اطلاعات وارده سطح درام را كنترل ميكند ولي باتوجه به تجربه نشان داده شده است كه درمقاديربسياركم آب تغذيه، كنترل سطح درام با كنترل والوي بزرگ بسيارمشكل است بنابراين جهت كنترل بهترسطح درام درتناژكم ازوالوكنترلي كوچكتراستفاده مي‌شود.

درتناژ معمولي كنترل والو 100% اصلي درمداراست ولي درصورت بروز نقص روي اين كنترلوالو، نيازمبرم به كنترل والوي ميباشد كه واحدرا از تريپ حتمي نجات دهد وآن كنترل والو100% رزرو مي باشد كه سيستم آن موتوري‌بوده ومي‌تواند درزمانهاي اضطراري جايگزين كنترل والو اصلي شود.

بنابراين جهت كنترل بهتر سطح درام درمسيرآب تغذيه ازسه مسير30%، 100% اصلي و100% رزرو استفاده مي شود.

لازم به ذكراست كه اختلاف فشار دوطرف كنترل والو كه به معروف است ومعادل 5/7‌آتمسفر مي باشد، بايستي كنترل گردد كه اين اختلاف فشاربراي پاسخگويي بهترسيستم جهت جبران لحظه اي تناژآب براي سطح درام مي باشد.

اساساً هدف اصلي ازسيستم كنترل آب تغذيه اين است كه مقدار آب ورودي به بويلر باتوجه به مقداربخارمصرفي تامين گردد وفلوي آب تغذيه(ورودي به بويلر) طوري تنظيم شود كه درهربار و هرشرايط واحد، سطح دريك حد مشخص قرار گيرد و كنترل‌سطح درام ازاين نظر حائزاهميت است كه سطح درامبرروي درجه‌حرارت بويلر تاثيرمستقيم مي گذارد، به طورمثال اگرسطح درام پايين بيفتد در درام حجم بيشتري بخارخواهيم داشت كه در نهايت درجه حرارت بالامي رود و بالعكس.

 

گزارش کارآموزی در نیروگاه توس

 

فهرست مطالب

پیش گفتار

شرح سیستم آب تغذیه نیروگاه توس

تجهیزات سیستم آب تغذیه اصلی

تانک تغذیه اصلی با دی‌اریتور

تجهیزات واتصالات به تانک تغذیه اصلی

پمپ های آب تغذیه بویلر

مزایای کوپلینگ هیدرولیکی

تجهیزات پمپ آب تغذیه اصلی

شرایط استارت پمپ آب تغذیه

طریقه بهره برداری ازپمپ های آب تغذیه

عملکردسیستم RL ازنظرکنترلی

تجهیزات هیتر فشارقوی شماره 4 درقسمت آب

روش بهره برداری ازهیترهای فشارقوی 4 و 5 درقسمت آب

تجهیزات هیترفشارقوی شماره 4 (قسمت بخار)

تجهیزات هیترفشارقوی شماره پنج (قسمت بخار)

تاثیروجودهیترهادرسیکل آب وبخار

تاثیروجودهیترهابرسایرتجهیزات نیروگاه

آشنائی با والوها

شیر جداکننده یا قطع ووصل

شیر تنظیم جریان

شیر یکطرفه

شیر اطمینان

شیرهای خودکار

انواع شیرها از نظر ساختمان داخلی

شیرهای کروی

محرکهای پنوماتیکی

محرکهای هیدرولیکی

محرکهای الکتریکی

پوزیشنر یا تقویت کننده جریان

شیرهای یکطرفه رفت و آمدی

شیرهای یکطرفه

شیرهای اطمینان (سیفتی والو)

شیرهای کاهش فشار

شیرهای دروازه ای، گیت والو

شیر کشویی دوبل

شیرهای پروانه أی

شیر یک ضرب یا سماوری (پلاک والو)

سیستمهای کنترل آب تغذیه

انواع روشهای کنترل سطح درام

کنترل سطح آب تغذیه یک عنصری

کنترل سطح آب تغذیه دو عنصری

کنترل سطح آب تغذیه سه عنصری

تغییرات سطح درام درحالت گذرا و درشرایط مختلف بهره برداری

توضیحات کنترلی سطح درام به وسیله کنترل والوهای 100% و 30% (FUNCTION)

 

خرید و دانلود | 4,200 تومان

نوع فایل :word | تعداد صفحات :77

 

دانلود گزارش کارآموزی در نیروگاه توس

اکی بازدید : 120 یکشنبه 10 اردیبهشت 1396 نظرات (0)

گزارش کاراموزی در نمایندگی سایپا مبارکه

 

کارآموزی در نمایندگی سایپا مبارکه

 

دانلود کاراموزی در نمایندگی سایپا مبارکه

دانلود کارآموزی در نمایندگی سایپا مبارکه

 

پروژه کارورزی در نمایندگی سایپا مبارکه

 

گزارش کاراموزی در نمایندگی سایپا مبارکه  

 

نمايندگي مجاز سايپا مباركه

 

نمايندگي مجاز سايپا مباركه يكي از نمايندگي مجاز سايپا است كه در شهر مباركه بلوار نيكبخت واقع شده است اين نمايندگي در سال 1379 بوسيله شخصي به نام اعظم پناه تاسيس شد و داراي 1050متر مربع مساحت و با سرمايه اي اوليه حدود 200 ميليون تومان (كه البته هم اكنون براي تاسيس نمايندگي مجاز سايپا بايد سرمايه اي حدود 300 ميليون تومان شخصص موسس داشته باشد )تاسس شد . اين مركز در بدو تاسيس با 10 نفر پرسنل شروع به كار كرده است و بنا به گفته موسس آن هدف از تاسيس اين مركز اولا ً خدمت به مردم و ثانياً نبود نمايندگي مجاز سايپا در اين شهر بوده است اين مركز در روز حدوداً 8 ساعت باز بوده (جز موارد استثنا) و در روزهاي تعطيل رسمي هم اين مركز تعطيل مي باشد .

 

نمودار سازماني تشكيلات

 

اين نمايندگي داراي بخشهاي مختلفي است كه در زير به صورت اجمالي توضيحاتي درباره آنها مي دهيم.

 

بخش اداري : در اين بخش كارهاي حسابداري مربوط به خريد و فروش خودرو و سند زدن براي ماشينها و گرفتن اجرت از مشتريان است در اين بخش تمام بخشنامه هايي كه از طرف سايپا ارسال مي شود به صورت فكس و يا تلفني يا نامه اي ابلاغ مي شود گرفته و در اختيار مدير عامل و مدير نمايندگي قرار مي گيرد و مسئول اين بخش آقاي اعظم پناه  است كه كار سند زدن و گرفتن اجرت و گارانتي با ايشان مي باشد و مسئول كارگاه تعميرات آقاي اصغر قلعه اي مي باشد.

 

بخش فني : مسئول اين بخش كه همان كارشناس فني است آقاي بهرام تقي پور است كه مسئول اين بخش بايد حداقل داراي مدرك فوق ديپلم فني خودرو و يا صنايع اتومبيل باشد در اين بخش كارهاي فني خودرو عيب و ايرادهاي خودرو را بر طرف مي كنند و اين بخش داراي يك سالن براي تعمير ماشينها و يك اتاق براي پذيرش ماشين و يك اتاق هم به عنوان رختكن و استراحتگاه استفاده مي شود سالن تعمير داراي 3 چاله سرويس و سه جك بزرگ هيدروليكي و چند جك كوچك براي بلند كردن ماشين و دستگاه بالانس و دستگاه تنظيم فرمان و دستگاه تنظيم موتور و سوخت ماشين است . از مشخصات بارز اين نمايندگي وجود كلينيك اتومبيل كه شامل انواع دستگاههاي پيش رفته از جمله دياگ و بالانس لاستيك ها مي باشد . اين واحد از چند بخش مكانيكي و برق خودرو آهنگري و اتاق رنگ مي باشد به اضافه آچار ها وديگرلوازم مورد نياز تعمير ماشين است . در اتاق پذيرش يك منشي وجود دارد كه ماشينها را پذيرش و به استاد كار مربوطه تحويل مي هد و براي ماشين يك كارت صادر مي كند كه در اين كارت نوع خودرو مدل (شماره شهرباني ، نام و نام خانودگي صاحب ماشين ، شماره موتور ، مقدار كار كرد ماشين ، آدرس و تلفن ، شماره شاسي ، تاريخ تحويل از كارخانه و تاريخ پذيرش درج شده است) البته يادآور شوم كه اگر مدت گارانتي آن تمام نشده باشد (براي پرايد 20000 كيلومتر ) و زانتياو سمند 2 تا 3 سال تمام كارهاي كه براي ماشين انجام مي دهند مجاني است . و يك سالن استراحتگاه و رختكن هم وجود دارد شاگردان و استادكاران وسايل خود را آنجا گذاشته و لباسهايشان را عوض مي كنند و هم افرادي كه در اين بخش كار مي كنند بايد استاد كاران حداقل بايد تجربه و سابقه كافي داشته باشند و براي شاگردان حداقل داشتن ديپلم فني الزامي است .

 

عنوان

 

کارآموزی در نمایندگی سایپا مبارکه

 

این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.

 

فهرست مطالب

 

عنوانصفحه

 

نمايندگي مجاز سايپا مباركه 2

 

نمودار سازماني تشكيلات 3

 

سيستم سوخت رساني بنزيني 8

 

علائم سوختگي واشر سر سيلندر 9

 

علائم تاب برداشتن سر سيلندر 9

 

دلايل كمپرس در قسمتهاي موتور 10

 

ميل لنگ 11

 

قطعات ميل سوپاپ 12

 

نقطه تايمينگ 12

 

انواع سوپاپ 13

 

علت فيلر گيري سوپاپ ها 14

 

موتور ديزل 16

 

دلايل دل زدن كلاچ 19

 

صداي غير عادي در گيربكس 20

 

قطعات اصلي گاردان 21

 

سيستم جرقه  الكتريكي 21

 

كويل 22

 

دلكو 23

 

استارت 25

 

دينام 26

 

آفتامات 27

 

سيستم سوخت رساني بنزيني 27

 

علائم مخلوط شدن روغن و بنزين 28

 

كاربراتور 29

 

سيستم خنك كننده و روغن كاري 30

 

سيستم روغنكاري 33

 

سيستم ترمز – فرمان و تعليق 34

 

تاريخچه سيستم ترمز ABS 36

 

سيستم ABS چيست ؟ 37

 

اصول كاركرد ABS 39

 

سنسورهاي سرعت چرخ 42

 

بخش خدماتي : كه در اين بخش ثبت نامها براي ماشين انجام مي شود و داراي يك نمايشگاه كوچك از محصولات سايپا است و يك قسمت آن هم بخش فروش آن هم بخش فروش لوازم يدكي خودرو است و براي اينكه مشتري ديگر سرگردان نشود اين بخش را تاسيس كرده اند و بخش فني و اين بخش در كنار هم هستند و اگر مشتري وسيله اي نياز داشته باشد در هنگام تعمير كارت نوشته شده براي ماشين برده و جنس را تحويل مي گيرد و در آخر قيمت آن در تصويه حساب لحاظ مي شود . در اين بخش هم دو نفر كار مي كنند و يك عدد كامپيوتر است كه كالاهاي فروخته شده را در داخل آن ثبت كرده و بعداً حسابرسي مي كنند .

 

بخش مديريتي : كه مسئول اين بخش همان مدير عامل شركت است كه آقاي فرهاد ترابياست و به همه قسمتها نظارت كرده و كارها را زير نظر دارد و به كار بخش داخلي شركت نيز به عهده خود ايشان است كه بر كارهاي فني انجام شده روي ماشينها نيز نظارت دارند . و مدير عامل همكاري هاي نظارتي دارند و هم در جلسه هايي كه از طرف سايپا و كلاسهاي مديريتي كه برگزار مي شود شركت

 

مي كنند

 

در آخر بايد خاطر نشان كنم كه شركت سايپا براي استادكاران و تكنسينهاي خود كلاسهاي آموزشي هم برقرار مي كند و درهر نوبت نمايندگيها استادكاران و تكنسينهاي خود را براي گذراندن اين دوره هاي مي فرستد و به تجربه و تخصص آنها مي افزايند و با امتحاني كه در آخر هر دوره از انها مي يگرند مدرك درجه 1و 2و يا سه به انها مي دهند حال اگر مدرك درجه 1و 2 بگيرند هزينه آن كلاسها بر عهده نمايندگي است كه بايد بپردازدو اگر مدرك درجه 3 بگيرند بايد خود استادكارن و يا تكنسينها بپردازند .

 

نوع محصولات توليدي و خدماتي : در نمايندگي سايپاي مباركه تعمير محصولات سايپا از قبيل پرايد انواع پژوها RD,405, 206 ، پرشيا و پارس و خودروهاي سمند انجام مي شود و ثبت نام براي انواع  محصولات سايپا انجام مي شود و از خدمات ديگري كه اين مركز ارائه مي دهد فروش لوازم يدكي و يك نمايشگاه اتومبيل كه همان محصولات سايپا است . بنا به گفته مدير عامل شركت سياستهاي شركت به سياستهاي شركت سايپا است . و اگر در آينده بخوهد شركت را توسعه دهند  قسمت فني آن را بيشتر توسعه خواهند داد و با اضافه كردن وسايل و تجهيزات افزايش نيروي كار خواهند بود.

 

ارزيابي بخشهاي مرتبط با رشته عملي كار آموز : در واحد فني نمايندگي بيشتر كارهايي تعميراتي  انجام مي شد بيشترمطالبي كه در دانشگاه به طور تئوري خوانده بودم و كمي هم به طور عملي كار كرده بودم در انجا بيشتر به طور عملي كار كردم و باز و بسته كردن قطعات و آشنايي بيشتر با انها پيدا كردم و از نظر عملي مهارت بيشتري پيدا كردم . بنده در اين نمايندگي بيشتر وقت خود را در قسمت فني گذرانده ام و در كنار استادكاران مختلف به افزايش تجربه خود كوشش كردم و چيزهايي هم بلد نبوده ام از  استاد كاران سئوال كردم و نكات كليدي كار انها را در حد توان و وقت ياد گرفته ام و بعد از يكي دو هفته با آشنايي كامل با ان محيط زير دست اندركاران كار كرده و خودم به تنهايي اقدام به باز و بسته كردن وسائل كرده ام در اين نمايندگي بنده با وسايل كه در دانشگاه موجود نبود است آشنا شدم (دستگاه تنظيم موتور به طور كامپيوتري يا دياگ و تنظيم سوخت و دستگاه تنظيم فرمان و دستگاه چهار گاز ) و با مراحل  تعمير ماشين و نكات ايمني و اخلاقي آنجا آشنا شده ام و تجربه داشتن رفتار و برخورد مناسب با مشتريان را ياد گرفته ام . در قسمت خدماتي و جايي كه لوازم يدكي ماشينها در آنها به فروش مي رسيد من بيشتر با قطعات آشنا شده ام و در بخش فني با طرز كار آنها جا گذاشتن آنها در ماشين و باز و بسته كردن آنها در روي ماشين آشنا شده ام .

 

سيستم سوخت رساني بنزيني

 

سر سيلندر : در روي سر سيلندر بسته شده و داراي محفظه احتراق است . و جنس آن از آلومينيوم يا چدن مي باشد .

 

خرید و دانلود | 2,500 تومان

نوع فایل :WORD | تعداد صفحات :45

 

دانلود کاراموزی در نمایندگی سایپا مبارکه

تعداد صفحات : 28

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 275
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 77
  • بازدید ماه : 275
  • بازدید سال : 2,662
  • بازدید کلی : 58,408