loading...
دانلود گزارش کارآموزی و کارورزی
اکی بازدید : 90 پنجشنبه 01 تیر 1396 نظرات (0)

گزارش کارآموزی شرکت هنگام طراحان نواندیش

دانلود کاراموزی در شرکت تبلیغاتی

پيشينه تبليغات تجاري در ايران سالهاي 1327 تا 334
در اين قسمت به مرور مهمترين خرید کارورزی رشته حسابداری وقايع تبليغات تجاري بين سالهاي 13277 تا 1334 مي‌پردازيم.
پيشرفت هاي حرفه تبليغات در اين دوره شش ساله بي نهايت ناچيز بود و بيلان اين پيشرفت به شرح زير عنوان شده است:
تهيه اسلايد و نمايش آن كه خصوصاً در سينماها اوج گرفت. در طرحهاي اسلايد كه در ابتدا  فقط متن تبليغاتي را تشكيل مي داد تصاوير ساده نيز وارد شد. نقاش هاي مؤسسات تبليغاتي طرح اسلايد را روي كاغذ سفيد با مركب نقاشي مي‌كردند و عكاسخانه‌اي كه در خيابان سپه نزديك چهارراه حسن آباد قرار داشت اين طرحها را روي شيشه‌هاي مربع به سايز 6×6 سانتيمتر چاپ مي‌كرد و چنانچه مشتري اسلايد رنگي سفارش مي‌داد پس از چاپ طرح روي شيشه، نقاش مؤسسه تبليغاتي شروع به رنگ آميزي مي‌كرد. اين شيشه در محل نمايش اسلايد كه جداگانه در اطاق نمايش سينما نصب شده بود قرار مي‌گرفت و قبل از شروع فيلم سينمايي کار آموزی حسابداری در شرکت تبلیغاتی روي پرده سينما منعكس مي شد. در اين دوره جز اين تكنيك ساده تكنيك ديگري معمول نبود. ”
از سال 1332 تا مدتها بعد تنها تغييري كه در نمايش اسلايدهاي سينمايي به چشم مي‌خورد ، ناطق كردن نمايش اسلايدها بود. بدين ترتيب كه گفتاري بين 15 تا 20 ثانيه براي هر اسلايد روي نوار ضبط مي‌گرديد و متصدي نمايش همزمان با پخش گفتار هر اسلايد، نمايش همان اسلايد را نيز شروع مي‌كرد.
طرح هاي تبليغاتي در روزنامه ها و مجلات
در فاصله بين سالهاي 1327 تا 1334 تغييرات قابل توجهي در طرح‌هاي تبليغاتي و در نشريات صورت گرفت. در اين فاصله شركتهاي وارداتي بزرگي شروع به كار كردند و شركتهاي مختلط ايراني و اروپايي و آمريكايي در تهران يكي پس از ديگري تاسيس شدند. فرودگاه مهرآباد داراي تجهيزات مخصوص يك فرودگاه بين‌المللي شد و شركتهاي بزرگ هواپيمايي فعاليت‌هاي پرواز از فراز ايران و استفاده از فرودگاه مهرآباد را آغاز نمودند و همزمان براي جلب مسافرين ايراني تبليغات وسيعي را اجرا كردند.
در اين دوره هنوز فعاليتهاي توليدي چندان رونق نيافته بود و واردات ، حرفه‌ اصلي بازرگانان ايراني را تشكيل مي‌داد. شركتهاي توليدكننده خارجي براي تصاحب بازار ايران بودجه‌هاي قابل ملاحظه‌اي را مستقيماً از طريق مؤسسات تبليغاتي بين المللي يا توسط نماينده‌هاي محلي صرف تبليغات مي‌كردند، تبليغات تجاري در اين دوره رنگ خارجي داشت و پروژه کارآفرینی شرکت تبلیغاتی جز در چند مورد محدود هيچ فكر و طرح ملي و ايراني ديده نمي‌شد. بدين جهت حرفه تبليغات حرفه‌اي آسان و بدون نياز به اطلاعات فني لازم بود. هركس مي‌توانست با در دست داشتن يك يا چند آگهي دهنده، مؤسسه تبليغاتي داير كند و نيز مي‌توانست از دستمزدي كه بطور كارمزد و به آساني به دست مي‌آورد به اين حرفه توسعه دهد.
در اين دوره چند مؤسسه تبليغاتي با سابقه كه قبلاً به وجود آمده بودند توسعه يافتند و در حدود 50 مؤسسه تبليغاتي جديد نيز پا به عرصه وجود گذاردند. همچنين در اين دوران جرايد بزرگ‌تري رسانه تبليغات قرار گرفتند و به از آنجاكه شرکت هنگام طراحان نو اندیش فيلمهاي كوتاه مدت سياه و سفيد يا رنگي ممكن و با صرفه نبود و امكان خرج بودجه‌هاي بيشتر در سينماها وجود نداشت بدين جهت حدود 700 درصد بودجه طرح‌هاي تبليغاتي در جرايد و بخصوص در روزنامه‌هاي اطلاعات و كيهان خرج مي‌شد.

فهرست
پيشينه تبليغات تجاري در ايران
طرح هاي تبليغاتي در روزنامه ها و مجلات
بررسي‌‌هاي تبليغاتي در كشور
وسائل تبليغاتي ديگر
بررسي مشاغل صنعت تبليغات و ويژگيهاي آنها
فرم واطلاعات اساسنامه شرکت
فرم صورتجلسه
طبقه بندی شرکت از لحاظ  حسابداری
چرخه حسابداری
تجزیه و تحلیل و ثبت معاملات
دفاتر حسابداری
سند حسابداری
ثبت فعالیتهای مالی در سند حسابداری
ترازآمایشی
اصلاحات
انواع حسابها
گزارشهای مالی میان دوره ای
نحوه ارائه اطلاعات در صورتهای مالی
ویژگیهای صورتهای مالی
اجزای صورتهای مالی
یادداشتهای توضیحی صورتهای مالی
صورتهای  عملکرد مالی
صورت جریان وجوه نقد
انعطاف پذیری مالی
شنایی با سیستم حسابداری همکاران سیستم

اکی بازدید : 155 چهارشنبه 31 خرداد 1396 نظرات (0)

گزارش کارآموزی حسابداری در شهرداری



گزارش کارآموزی حسابداری در شهرداری

دانلود کارآموزی در شهرداری

گزارش کارورزی رشته حسابداری

پروژه کاراموزی در شهرداری

خرید کارآموزی رشته حسابداری

طرح کارورزی در شهرداری

بطور کلی در دنیای امروز که رقابت از ارکان اصلی تجارب به شمار می رود . حسابداری دارای نقش حیاتی است . مدیران به منظور تصمیم گیری های صحیح و مناسب و کنترلهای دقیق و موثر به عملیات نیاز به اطلاعات قابل اطمینان و به موقع مالی دارند . صاحبان سرمایه موسسات ، موسسات اعتباری ، رقبا ، دولت و … علاقهمندند که از کم و کیف نتایج فعالیتهای مالی موسسات مورد نظر خود با اطلاع باشند وای اطلاعات تنها از طریق یک سیستم حسابداری دقیق و کامل قابل ارائه است . از این رو باید متخصصین در زمینه حسابداری ترتیب گردند.

فهرست مطالب
فصل اول :  آشنایی کلی با شهرداری
نمودار سازمانی شهرداری1
پیشگفتار2
مقدمه تاریخچه3
شرح وظایف شهردار4
مدیر اداری مالی5
نمونه وظایف و مسئولیتها6
مسئول خدمات اداری مالی7
وظایف و مسئولیتها7
مسئول خدمات مالی8
شهر سازی : عملکرد9
خدمات شهری10
وظایف و مسئولیت11
کارشناس روابط عمومی12
نمونه وظایف و مسئولیتها12
فصل دوم : امور مالی شهرداری
چارت امور مالی14
امور مالی15
بخشی از آیین نامه ی مالی شهرداری15
بودجه16
درآمد ها17
لیست حقوق و دستمزد18
روشهای کنترل : چرخه ی حقوق و دستمزد19
حسابدار23
وظایف و مسئولیتها23
وظایف مسئولیتهای : کارپرداز24
مبادله ی حسابداری25
فصل سوم : فعالیتهای تخصصی
بستانکاران26
صورت مغایرتها27
تابلو درآمد ها27
هزینه های عمرانی (پیمانکار)29
صورت وضعیت پیمانکاران29
علی الحساب پرداختی29
سپرده : (یا استرداد موقت )30
اصلاح بودجه31
تنخواه گردان (کارپرداز)34
صورت جلسه تحویل چک34
مناقصه39
کارشناس روابط عمومی39
نمونه وظایف و مسئولیتها40
چرخه ی فروش درآمد ها و دریافت ها41
ارسال کالا/ ارائه خدمات43
صدورصورت حساب44

روش های کنترل چرخه ی دارایی های ثابت47
درخواست خرید ایجاد و دارایی های ثابت47
خرید ایجاد دارایی های ثابت و ثبت آن48
نتیجه گیری و پیشنهادات ….. 49

چکیده
بطور کلی در دنیای امروز که رقابت از ارکان اصلی تجارب به شمار می رود . حسابداری دارای نقش حیاتی است . مدیران به منظور تصمیم گیری های صحیح و مناسب و کنترلهای دقیق و موثر به عملیات نیاز به اطلاعات قابل اطمینان و به موقع مالی دارند . صاحبان سرمایه موسسات ، موسسات اعتباری ، رقبا ، دولت و … علاقهمندند که از کم و کیف نتایج فعالیتهای مالی موسسات مورد نظر خود با اطلاع باشند وای اطلاعات تنها از طریق یک سیستم حسابداری دقیق و کامل قابل ارائه است . از این رو باید متخصصین در زمینه حسابداری ترتیب گردند. تا بتوانند اطلاعات مورد نیاز را در اختیار استفاده کنندگان از آنها قرار دهند داشتن اطلاعات حسابداری و توانایی کار با اطلاعات مالی علاوه بر این که برای دانشجویان رشته حسابداری ضروری است . مورد نیاز کلیه دانشجویان رشته مشابه نیز می باشد .

مقدمه تاریخچه
(1) بعد چارت سازمانی و شرح وظایف
در هر محل که جمعیت آن حداقل به 5 هزار نفر بالغ باشد شهرداری تأسیس می گردد .
تبصره (1) : در هر نقطه که از نظر موقعیت و اهمیت تشکیل شهرداری ضرورت داشته باشد ولو جمعیت آن به 5 هزار نفر بالغ نشود . وزارت کشورمی تواند در آن دستور تشکیل انجمن شهر داری بدهد و چنانچه پس از تشکیل شهرداری در نقاط مزبور ضمن عمل معلوم شود عوارض وصولی تکافوی هزینه شهرداری را نمی نمایند و با در نظر گرفتن وضع اقتصادی و مالی محل برای اداره امور شهر داری و درآمد جدیدی نمی توان تهیه نمود وزارت مجاز است شهرداری این قیبل نقاط واضل نماید.
شرکت تعاونی مصرف کارکنان شهرداری اصفهان به عنوان یک شبکه توزیع با هدف تهیه و تأمین و توزیع و فروش کالاهای اساسی با همت و تلاش جمعی کارگران و مساعدت شهردار محترم بخش در سال 1352 تاسیس گردید، از جمله مساعدت های شهردار در آۀن زمان می توان به اختصاص قطعه زمینی در مجاورت پارکینگ مسجد جامع به عنوان ساختمان شرکت اشاره نمود
مقررات شهرداری : هر شهرداری دارای بودجه است که پس ار تصویب انجمن شهر پیشنهادی نماید و انجمن نیز باید قبل از اسفند ماه هر سال بعد از انجمن تسلیم و انجمن باید تا آخر خردادماه آن را رسیدگی و تصویب کند و همچنین شهر داری موظف است نسخه ای از بودجه و تفریغ بودجه واحد اکثر تا 15 روز بعد از تصویب به وسیله ی فرماندار به وزارت کشور ارسال دارد.
شهرداری مکلف است هر شش ماه یک بار منتهی تا پانزده هم ما بعد به صورت جامعی از درآمد و هزینه شهرداری را که به تصویب انجمن شهر رسیده برای اطلاع عموم منتشر و سه نسخه از آن را به وزارت کشور ارسال نمایند و همچنین شهردار مکلف است هر 6 ماه یک دفعه آمار کلیه ی عملیات انجام شده از قیبل خیابان سازی ، ساختمان عمارات و سایر امور اجتماعی و بهداشتی و اماکن آن را برای اطلاع عموم منتشر نمود. نسخه ای از آن را به وزارت کشور بفرستد.
کلیه عوارض و درآمد هر شهر داری منحصراً به مصرف همان شهر خواهد رسید و در نقاطی که به موجب تبصره ماده (1) این قانون جمعاً یک شهرداری تشکیل می شود تقسیم هزینه به نسبت درآمد هر که از محل ها می باشند.
شرح وظایف شهردار :
حوزه شهردار:
– برنامه ریزی واحد های حوزه شهردار جهت ایجاد و برقراری نظم و ترتیب وهماهنگی انجام بین واحد ها
– انجام امور مربوطه به حراست اموال ، ساختمان ، ماشن آلات ، تأسیسات شهرداری طبق دستور العملهای ابلاغی
– رسیدگی و تحقق درباره ی پرونده ی تحقیقاتی که ضمن اجرای فعالیتهای فنی ، شهری ، دارای مالی و نظایر آن از طرف کارکنان شهرداری و یا اشخاص دیگر صورت می گیرد و تعیین و تشخیص نوع تخلف و حدود و مسئولیت آن تهیه گزارش ضمن اظهار نظر برای اتخاذ تصمیم از طرف مقامات .
– انجام مطالعات و برسی های لازم در زمینه های مختلف اجتماعی – فرهنگی و هنری در جهت ارائه طرحهای مورد نیاز برای توسعه ی فرهنگی
– اقدام به ثبت اراضی و املاک متعلق به شهرداری در دفاتر رسمی ثبت مالکیت شهرداری بر کلیه املاک و مستحدثات متعلق به شهرداری برای مقررات و تنظیم دفاتر خاص املاک .
– پیگیری و تنظیم نوع دفاعی و ارائه آن به دعاوی و مراجع قانونی زیر بط و دفاع از حق وحقوق شهرداری در مراجع مذکور
– برنامه ریزی به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی آماری جامع به روزوکارآمد شهرداری و سازمانهای وابسته .
– انجام سایر وظایف محوله
مدیر اداری مالی :
این رشته در برگیرنده ی طبقات مشاغلی است که متعدیان آنها تحت نظارت کلی وظایف ، سرپرستی ، تعیین خط مشی ، ایجاد هماهنگی و نظارت بر امور اداره مالی را در یک وزارتخانه یا موسسه و یا سازمان دولتی عهده دار می باشند و یا در زمینه ی امور عمومی مشتمل بر خدمات عمومی ، کارپردازی ، تدارکات و انبار ، دفتر و با بایگانی تأسیسات انتظامات نقلیه و … سرپرستی و نظارت بر فعالیتهای مربوط را در یک حوزه مدیریت بعهده دارند .
نمونه وظایف و مسئولیتها :
– نظارت بر حسن جریان کلیه امور واحد های تحت سرپرستی .
– صدور دستورات لازم به منظور ایجاد هماهنگی بین واحد ها .
سازماندهی فعالیتهایی مربوط و تقسیم کار تعیین وظایف و حدود مسئولیت و اختیارات واحد های تحت سرپرستی

گزارش کارورزی رشته حسابداری

پروژه کاراموزی در شهرداری

خرید کارآموزی رشته حسابداری

طرح کارورزی در شهرداری

دانلود کارآموزی در شهرداری



دانلود کامل گزارش کارآموزی حسابداری در شهرداری

اکی بازدید : 161 چهارشنبه 31 خرداد 1396 نظرات (0)

گزارش کارآموزی حسابداری مدیریت بیمارستان



گزارش کارآموزی حسابداری مدیریت بیمارستان شهید رجایی کرج

دانلود کارآموزی حسابداری بیمارستان

گزارش کارآموزی در بیمارستان

دانلود کارورزی رشته حسابداری

پروژه کاراموزی در بیمارستان

خرید گزارش کارموزی حسابداری بیمارستان

کاراموزی در بیمارستان شهید رجایی

فهرست

مقدمه   3

تشكر4

فصل اول7

تاريخچه8

بخش ها9

كلينيك هاي تخصصي11

شركتها و سازمانهاي طرف قرارداد با بيمارستان12

نيروي انساني13

چارت سازماني14

شرح وظايف امور مالي15

شرح وظايف امور اداري18

فصل دوم20

بخش اول اصول حسابداري21

مراحل به بارآمدن هزينه21

تنظيم اسناد حسابداري23

نمونه سند هزينه فرم 124

توضيحات سند هزينه فرم225

نمونه مثال هاي سند هزينه

توضيحات34

نمونه مثال هاي روكش سند35

ثبت دفتر روزنا مه43

انتقال به دفاتر كل 47

بخش دوم طرح كارانه ي پزشكان57

طرح كارانه ي پزشكان57

نمونه مثالي از طرح كارانه59

توضيحات طرح63

بخش سوم حقوق و دستمزد69

توضيحات حكم كارگزيني69

نمونه مثال هايي از حقوق و دستمزد70

فصل سوم 77

نمونه ي كلي يك سند هزينه 78

سند حسابداري مربوط به سند صفحه ي 3179

سند حسابداري طرح كارانه ي پزشكان در مهر 84 مربوط به مثال صفحه 59 80

سند حسابداري پرداخت حقوق پرسنل در آبان 138582

ضمايم

تاريخچه
يمارستان شهيد محمد علي ‌رجايي با اهدا‌‌ي زمين وبنا توسط مرحوم يدالله دهستاني وبا مالكيت دولتي از سال 1345درحصارك كرج به صورت درمانگاه شروع به كارنموده است از سال 1361 با دايرنمودن بخش داخلي و اورژانس با تعداد 100 تخت به  فعاليت خود ادامه داده است ، زير بناي بيمارستان در ابتدا ،1374 متر مربع بوده ، كه با گسترش فضاي فيزيكي‌در سالهاي 66 و 77 هم اكنون مساحت كل زمين بيمارستان 7750 متر مربع و زير بناي 6000 متر مربع ميباشد

درحال حاضر با ايجاد تمهيداتي پروژه هاي سي تي اسكن ،گاما اسكن ( پزشكي هسته‌اي ) جراحي قلب بازوآنژيوگرافي وفيزيوتراپي‌درحال راه اندازي مي باشدكه با مساعدت افراد خيردرقالب شركتهاي خاور ميانه و… صورت خواهد گرفت

بخش ها

بيمارستان شهيد رجايي با 192 تخت مصوب و 133 تخت فعال داراي بخش هاي داخلي زنان و مردان (داخلي عفوني و داخلي مغز و اعصاب ) ، بخش هاي ويژه ( سي تي يووپست سي سي يو و آي سي يو ) بخش دياليز و بخش فوريت هاي پزشكي بوده و آماده ي ارائه ي خدمات به مراجعين محترم مي باشد

بخش هاي  داخلي

بخش هاي داخلي زنان و مردان با داشتن 62 تخت فعال دردوبخش مجزا با به‌كارگيري متخصصين سرشناس وخوشنام درگرايش هاي داخلي ، عفوني‌، داخلي مغزواعصاب ، راديولوژي ، گوارش ، نفرولوژي، وپرستاران ما‌هرو ورزيده باداشتن امكانات وتجهيزات پزشكي وغيرپزشكي به مراجعين سرويس دهي نموده وبه منظور بهبودكيفي وضعيت ساختماني وتجهيزاتي به صورت‌روزانه ، ماهيانه و ساليانه تحت نظارت وبازرسي سوپروايزران بيمارستان بوده است وطبق برنامه ريزي واجراي مناسب صورت مي گيرد

بخش هاي سي سي يوو پست سي سي يو

بيمارستان شهيد رجايي با داشتن‌دو بخش سي سي يو و دو بخش پست سي سي يو واتاق پيسينگ به‌عنوان بزرگترين بلوك غرب استان تهران پذيراي بيماران عزيز بوده و با به كارگيري پزشكان وپرستاران دلسوزوآخرين دستاورهاي‌ تجهيزات پزشكي‌درراستاي ارائه ي خدمات مربوط فعاليت مي كند

بخش آي سي يو

بيمارستان شهيد رجايي در سطح شهرستان كرج به عنوان تنها مركز درماني داراي بخش آي سي يو داخلي مي باشد

بخش دياليز

اي بخش با به كارگيري پزشك فوق تخصص نفرولوژي و پرستاران آموزش ديده در قالب چهار شيفت كاري درتمام ايام هفته نسبت به ارائه ي سرويس به بيماران دياليزي اقدام مي نمايند

دانلود گزارش کارآموزی در بیمارستنان دانلود گزارش کارآموزی مدیریت گزارش کارآموزی رشته حسابداری مقاله گزارش کارآموزی حسابداری بیمارستان دانلود گزارش کارآموزی مدیریت در بیمارستان گزارش کارآموزی حسابداری بیمارستان گزارش کارورزی حسابداری و مدیریت یک بیمارستان

 

گزارش کارآموزی در بیمارستان

دانلود کارورزی رشته حسابداری

پروژه کاراموزی در بیمارستان

خرید گزارش کارموزی حسابداری بیمارستان

کاراموزی در بیمارستان شهید رجایی



دانلود کامل گزارش کارآموزی حسابداری مدیریت بیمارستان

اکی بازدید : 108 چهارشنبه 31 خرداد 1396 نظرات (0)

گزارش کارآموزی حسابداری دولتی



گزارش کارآموزی حسابداری دولتی
دانلود کارآموزی رشته حسابداری

پروژه کارورزی رشته حسابداری

خرید کارورزی حسابداری

پروژه کاراموزی حسابداری

از آنجايي كه بودجه شاهرگ اصلي دولت است، دولت تمام فعاليت‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي مالي اعم از كسب درآمد و پرداخت هزينه‌هاي خود را در چارچوب قانون بودجه طي يك سال مالي انجام مي‌دهد. ادارة صحيح امورمالي دولت، نقش به سزايي در بهسازي نظام اقتصادي و اداري يا مديريت بخش دولتي دارد. با استقرار سيستم حسابداري مناسب و كارآمد مي‌توان اطلاعات صحيح و قابل اعتمادي را جهت تصميم‌گيري‌هاي منطقي براي برنامه‌ريزي‌هاي آينده اعمال نمود.

فرمت فایل ورد با قابلیت ویرایش متن

تعداد صفحات :60

مقدمه:

در چند دهه اخير گسترش روش‌ها و تكنيك‌هاي جديد حسابداري درتمامي رشته‌ها و كاربرد آن به صورت كار‌آمد مرهون نوآوري و تحولات بسياري در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي و بازرگاني بوده است، به گونه‌اي كه اين تحولات عظيم منجر به تغيير سيستم حسابداري از سنتي به پيشرفته گرديد. حسابداران دولتي نيز از اين امر مستثني نبوده و توانسته‌اند با بهره‌گيري از روش‌هاي جديد، گام مثبتي درجهت صحيح و به هنگام نمودن اطلاعات و ارقام مربوط به عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي و رفع ناهماهنگي‌هاي قوانين و مقررات با نيازهاي جامعه در سازمان‌ها بردارند.

از آنجايي كه بودجه شاهرگ اصلي دولت است، دولت تمام فعاليت‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي مالي اعم از كسب درآمد و پرداخت هزينه‌هاي خود را در چارچوب قانون بودجه طي يك سال مالي انجام مي‌دهد. ادارة صحيح امورمالي دولت، نقش به سزايي در بهسازي نظام اقتصادي و اداري يا مديريت بخش دولتي دارد. با استقرار سيستم حسابداري مناسب و كارآمد مي‌توان اطلاعات صحيح و قابل اعتمادي را جهت تصميم‌گيري‌هاي منطقي براي برنامه‌ريزي‌هاي آينده اعمال نمود.

با توجه به اهميت بودجه و ارقام آن، امور مالي هر سازمان از مهم‌ترين بخش‌هاي هر دستگاه اجرايي است كه آن را مي‌توان حتي قلب سازمان ناميده يكي از الزاماتي كه براي خوب تپيدن اين قلب لازم است، آگاهي حسابداران از قوانين و مقررات مالي و مسلط بودن بر ثبت‌هاي مالي و بودجه‌اي مي‌باشد. خداوند بزرگ‌راسپاس مي‌گويم كه‌مرا در اين امر ياري نمود تا شمه‌اي از آنچه را كه در مكتب استادان بزرگوار از راه تحصيل آموخته يا درخدمت مديران آزموده به تجربه اندوخته‌ام، به عنوان ره‌آوري مختصر به پيشگاه خوانندگان عزيز تقديم دارم.

فهرست

مقدمه

فصل اول

نام دانشگاه

آشنايي با دانشگاه شهيد چمران

شهر دانشگاهي

نقشه دانشگاه شهيد چمران

فصل دوم

پيشينه تاريخي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي

الف:  سازمان برنامه و بودجه

ب:   سازمان امور اداري و استخدامي

تشكيل سازمان مديريت و برنامه‌ريزي

پيشينه

ساختار تشكيلاتي

الف:  معاونت‌ها

ب:   شوراها و هيأت‌هاي وابسته

ج:   سازمان‌ها، مراكز و واحدهاي وابسته

اهداف و وظايف سازمان مديريت و برنامه‌ريزي

سازمان برنامه و بودجه دانشگاه

نمودار تشكيلاتي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي

فصل سوم:

امور مالي

دبيرخانه
اداره دريافت و پرداخت

1-2-صدور سند

2-2-حسابداري بازنشستگان و مستمري

3-2-درآمدهاي اختصاص دانشگاه

4-2-سپرده پيمانكاران شركت‌ها

5-2-صدور چك

صورت مغايرت بانكي

اداره رسيدگي
اداره اعتبارات

تعريف اعتبار

تأمين اعتبار

اعتبارات امور مالي

اداره دفترداري و تنظيم حساب‌ها

گردش سند در امور مالي

ثبت‌‌هاي حسابداري اعتبارات هزينه‌اي

اداره دفترداري و تنظيم حساب ها

گردش سند در امور مالي

ثبت حسابداري اعتبارات هزينه اي

گزارش کارآموزی حسابداری دولتی

پروژه کارورزی رشته حسابداری

خرید کارورزی حسابداری

پروژه کاراموزی حسابداری

   

دانلود کامل گزارش کارآموزی حسابداری دولتی

اکی بازدید : 88 چهارشنبه 31 خرداد 1396 نظرات (0)

گزارش کار آموزی حسابداری در کارخانه عطر بیک

دانلود کاراموزی در کارخانه عطر بیک

آشنایی با شرکت عطر بیک

شركت عطر بيك از سال 1381 شروعبه فعاليت توليدي نمود و از اين سال به بعد گامي موثر در جهت تقاضاي كشور به همراه داشته است.
شركت عطر بيك تحت نظر ليسانس بيك فرانسه بوده و روابط سازماني پروژه کارآموزی رشته حسابداری اين شركت به شركت بيك فرانسه باز مي گردد.
كارخانه عطر بيك واقع در جاده آبعلي مي باشد و داراي دو دفتر اداري مي‌باشد كه يكي شركت بيك يار به عنوان دفتر مركزي و ديگري شركت بيك مي‌باشد.
شركت بيك يار واقع در خيابان ولي عصر – پارك وي مي باشد و شركت بيك واقع در ميدان وي عصر – خيابان ولي عصر مي باشد.

در مورد شرکت عطر بیک

شرح وظايف ونحوه عملكرد واحد مالي شركت سرمايه گذاري توسعه بازار تجارت
براي درك بهتر وترسيم روشي قابل لمس از عملكرد واحد مالي، وظايف اين واحد رادر 2 فصل مجزا بررسي وتبيين مي نمائيم
فصل اول را اختصاص ميدهيم به واحدهائي كه درگيري مستقيم وتنگاتنگي با عمليات اجرائي(پخش محصولات و مواد بهداشتی)دارندو در فصل دوم به وظايف ساير واحدها مي پردازيم.
فصل اول :چرخه عمليات پخش محصولات و ماد کارورزی حسابداری کارگاه تولید عطر بهداشتی ونحوه  نگهداري وثبت در حسابهاي ماليشركت سرمايه گذاري توسعه بازار تجارت كه ازاين به بعد ازآن تحت عنوان شركت ياد مي شود .
جهت دسته بندي ودرك بهتر ،كل عمليات پخش شركت رادر 4 بخش به شكل زير خلاصه وشرح جامعي از وظايف هر بخش رادرذيل مي آوريم :
الف-حسابداري حسابهاي پرداختني (خريد)
ب – حسابداري انبار (نگهداري موجودي )
ج – حسابداري فروش
د – حسابداري دريافت (وصول )
بخش اول :حسابداري حسابهاي پرداختني (خريد)
همانطور كه از نام اين بخش معلوم است دركل وظيفه نگهداري وثبت تمامي حسابهايي كه شركت تعهد پرداخت آنها را عهده دار مي باشد به عهده حسابداري خريد است كه در راس آن خريد محصولات و مواد بهداشتی ويا هرگونه اجناس ديگري كه در حيطه فعاليت اقتصادي شركت است .
1-كالاهائي كه از توليد كنندگان جهت پخش خريداري ميشود طي فاكتور ارسالي از طرف توليد كننده جهت ثبت در حسابهاي مالي به واحد بازرگاني دفتر مركزي ارسال مي گردد.
مديريت بازرگاني( يا به عبارتي در چارت تشكيلاتي شركت مديريت فروش)موظف است پس از ضميمه كردن رسيد انبار مربوط به فاكتور هاكه حاكي از دريافت جنس توسط انبار مركزي ويا انبار مراكز توزيع (درصورتي كه جنس مستقيما از كارخانه به انبار مراكز ارسال شود)مي باشد ،فاكتور ها راجهت ثبت با اخذ رسيد طي صورت خلاصه اي به واحد مالي ارائه نمايد.

اکی بازدید : 71 چهارشنبه 31 خرداد 1396 نظرات (0)

گزارش کارآموزی شرکت پست برای رشته حسابداری

دانلود کاراموزی در شرکت پست

 

فهرست مطالب
مقدمه خرید کارورزی در شرکت پست
تاریخچة پست تعریف پست کلمة‌پست
عملیات مهم پست کلیات
ارکان شرکت کارآموزی رشته حسابداری
مجمع عمومی تشکیل می شود از نمایندگان سهام دولت که عبارتند از
وظایف و اختیارات هیأت مدیره
قسمت سوم – بازرسان
امور مالی (ترازنامه و حساب سود و زیان)
تعریف حسابداری
مراحل حسابداری در شرکت پست
نمونه هایی از صورتهای مالی شرکت
امین اموال وظایف امین اموال دفتر اموال درآمد
بخش اول – درآمد نقدی
بخش دوم – درآمد نسیه
بخش سوم – جمع آوری وجوه وتنظیم مدارک
بخش چهارم – پیش دریافتها
بخش پنجم – اوراق بهادار
قیمت تمام شده خدمات و مرسولات پستی
حقوق و فوق العاده شغل در سیستم نظام هماهنگ پرداخت
فوق العاده ها
حقوق و مزایای کارکنان
اضافه کاری
فوق العاده اضافه کاری
نوبت کاری
پاداش
مرخصی استحقاقی
محاسبه حقوق و مز ایا
دول معافیت مالیاتی حقوق بگیران

مقدمه
حسابداري يكي از کار آموزی حسابداری شرکت پست  علومي است كه همه روزه اكثر افراد با آن سرو كار دارند و برخي به صورت تخصصي و برخي به صورت تجربي از آن استفاده مي كنند. حسابداري اين امكان را به ما مي دهد كه ميزان سوددهي وهزينهها را به صورت علمي و دلخواه تغيير دهيم. اطلاعات مربوط به اين رشته مورد استفاده عموم مردم از مديران صنايع ، سرمايه گذاران ،‌ تجار و اصناف تا استفاده كنندگان محصولات و خدمات مي باشد و باعث مي شود تا اعداد و ارقام نامفهوم و گيج كننده به صورت اطلاعات جالب توجه و قابل نتيجه گيري در دسترس قرار گيرد.
فراگيري اين فن به صورت تخصصي، نه تنها به صورت يك حرفه مطرح مي‌شود بلكه در زندگي خصوصي و شخصي نيز كارساز مي باشد. به طور مثال نحوه صحيح بودجه بندي، تقسيم هزينه، تعيين قيمت تمام شده، روش هاي پيمانكاري، معاملات  اوراق بهادار، تعيين استهلاك دارايي ها، انواع سرمايه گذاري ، حسابداري با توجه به تورم و… از بحث هاي ارائه شده در اين گروه مي‌باشد. حسابداري جديد در اميران قدمتي پنجاه ساله دارد. ابتدا حسابداري در موسسات خارجي كه در ايران كار مي گردند از قبيل شركت نفت و پس در بانكها و ساير شركتها و موسسات گسترش يافت. بعد از جنگ جاني دوم بدليل تماس بيشتر ايران با كشورهاي توسعه يافته اهميت حسابداري به عنوان يك حرفه ضروري در جامعه احساس شر و امروزه با پيشرفت روزافزون صنعت و تجارت و بدليل تنوع و پيچيدگي حسابهاي سازمانهاي مختلف اقتصادي و همچنين لزوم اعمال پروژه کارآموزی در اداره پست مديريت برتر و نياز مديران به استفاده از اطلاعات مالي مفيد سازمان خود موجب گرديده كه  حسابداري به صورت يك فن نوين به عنوان ابزاري قدرتمند در سيستم اقتصادي بكار گرفته شود. در پايان شايد بتوان حسابداري را به عنوان پايه اصلي صنعت ، توليد و ادامة‌خدمات معرفي كرد . چرا كه بدون وجود حسابداري و ثبت دقيق و نتيجه گيري صحيح از اطلاعات ، پايه اصلي شركت كه همان سرمايه و نقدينگي است به لرزه درآمده و چه بسا كه شركت را به انحلال بكشاند.

اکی بازدید : 73 چهارشنبه 31 خرداد 1396 نظرات (0)

گزارش کارآموزی حسابداری شرکت آب و فاضلاب

دانلود کاراموزی در شرکت آب و فاضلاب

اهداف تشكيل سازمان آب و فاضلاب امورمالي سازمان آب و فاضلاب سرفصلهاي هزينه تشكيلاتي اداره كل  مثال مربوط به پرداخت هزينه توسط تنخواه گردان فصل دوم سيستم حسابداري درآمدها
حقوق ودستمزد  مفهوم استخدام عمومي حقوق ودستمزد سازمان آب وفاضلاب حسابداري طرح نحوه محا سبه استهلاك دارائي هاي ثابت جريان کارآموزی رشته حسابداری عمليات هنگام تحصيل دارايي ها نحوه كد گذاري وتعريف استقرار وتحويل گيرنده دارايي  صورت برداري پايان سال دارايي هاي ثابت
نحوه كد گذارايي اموال جزئي  اهداف تشکيل سازمان آب وفاضلاب سالمسازي اب مورد استفاده مردم درشهرهها تسويه كردن اب مورد استفاده مردم امورمالي سازمان آب وفاضلاب استان‌ گلستان بخش اول آن بخش حسابداري جاري و بخش دوم را بخش حسابداري طرح‌ تشكيل مي‌دهد كه براساس وظايف هريك ازآن به دوبخش به اين دو قسمت تقسيم‌ بندي شده است .
الف ـ بخش حسابداري جاري دراين بخش ازحسابداري آن قسمت ازكارها وهزينه‌ها حسابداري مي‌شوندكه منافع آني ندارند واين هزينه‌ها معمولاً به طورمتداول وهميشگي وجوددارند . مثل هزينه‌هاي حقوق ، اياب‌وذهاب . درهزينه‌هاي تشكيلاتي هم دربخش جاري حسابداري مي‌شوندكه اين بخش‌به دوقسمت زيرتقسيم مي‌شوندكه عبارتند از
بخش حسابداري قراردادها  بخش حسابداري امورات جاري .بخش حسابداري قراردادها
دراين بخش حسابداري مربوط به قراردادهايي است كه سازمان آب و فاضلاب استان با طرف‌ قرارداد خود قرارداد مي‌بندد . كه به صورت زير قرارداد مي‌بندد . اول هرسال در طي مناقصاتي كه سازمان آب و فاضلاب براي انجام بعضي ازكارهاي خود برگزار مي‌كند . هرشخص ياشركتي كه در اين مناقصات كمترين قيمت را پيشنهاد كند در مناقصه برنده مي‌شود. مثلاً يكي ازمناقصاتي كه سازمان آب وفاضلاب استان هر ساله برگزار مي‌كند مناقصه براي حفر چاهاست كه طبق شرايط اعلام‌ شده هر شخصي كه كمترين منابع را پيشنهاد كند با او قرارداد بسته مي‌شود .
نمونه‌اي از قراداد حفر چاه كه بين دو طرف بسته مي‌شود به صورت زيرمي‌ باشد

اکی بازدید : 66 سه شنبه 30 خرداد 1396 نظرات (0)

گزارش کارآموزی مجموعه گزارشات جلسات دادگاههای حقوقی و جزایی دوره کارآموزی وکالت

 

موضوع گزارش کارآموزی مجموعه گزارشات جلسات دادگاههای حقوقی و جزایی دوره کارآموزی وکالت

 

مجموعه گزارشات جلسات دادگاههای حقوقی و جزایی دوره کارآموزی وکالت
گزارش کارورزی مجموعه گزارشات جلسات دادگاههای حقوقی و جزایی دوره کارآموزی وکالت
گزارش کارآموزی مجموعه گزارشات جلسات دادگاههای حقوقی و جزایی دوره کارآموزی وکالت
پروژه کارآموزی گزارشهای جلسات دادگاه
دانلود گزارش کارآموزی درباره رشته حقوق
 

رديف‌                                                     موضوع‌ گزارش‌

     گزارش‌ اول‌              تصادف‌ رانندگي‌ منجر به‌ جرح‌ غيرعمد و ايراد

                                             (كيفري‌)بدني‌ غيرعمدي‌

   2      گزارش‌ دوم‌     مطالبه‌ حق‌ بيمه‌ و وجه‌ نقد                                   6

              (حقوقي‌)

   3      گزارش‌ سوم‌     تخريب‌ عمدي‌ – تعدي‌ و تمرد عليه‌ مأمورين‌ دولتي‌ – 10

              (كيفري‌)        مشاركت‌ در ضرب‌ و جرح‌ عمدي‌ – تيراندازي‌ و…

   4     گزارش‌ چهارم‌   صدور يك‌ فقره‌ چك‌ بلامحل‌ به‌ مبلغ‌ 50 ميليون‌ ريال‌ 16

              (كيفري‌)

   5      گزارش‌ پنجم‌     تقاضاي‌ رسيدگي‌ و خلع‌ يد و قلع‌ و قمع‌ مستحدثات‌ و 21

              (حقوقي‌)        اجرت‌ المثل‌ ايام‌ تصرف‌

   6     گزارش‌ ششم‌    رانندگي‌ بدون‌ پروانه‌ با قايق‌ – صيد غيرمجاز ميگو   27

              (كيفري‌)

   7      گزارش‌ هفتم‌     حمل‌ مشروبات‌ الكلي‌ و حمل‌ و نگهداري‌ مواد مخدر و 31

              (كيفري‌)        پرداخت‌ رشوه‌ به‌ مأمورين‌ انتظامي‌

   8     گزارش‌ هشتم‌    صدور گواهي‌ عدم‌ امكان‌ سازش‌ جهت‌ اجراي‌ طلاق 36

              (حقوقي‌)        توافقي‌

           شماره‌ گزارش‌                               موضوع‌ گزارش‌‌

9         گزارش‌ نهم‌      به‌ كارگيري‌ تبعه‌ بيگانه‌ فاقد پروانه‌ كار                  41

              (كيفري‌)

  10     گزارش‌ دهم‌     جعل‌ و استفاده‌ از سند مجعول‌                             46

              (كيفري‌)

  11   گزارش‌ يازدهم‌   تقاضاي‌ الزام‌ خوانده‌ به‌ تمكين‌ عام‌ و خاص‌ و بازگشت‌    51

              (حقوقي‌)        به‌ منزل‌ مشترك‌

  12  گزارش‌ دوازدهم‌  حضانت‌ فرزندان‌                                              56

              (حقوقي‌)        (آرمان‌ 13 ساله‌، آرمين‌ 10 ساله‌)

  13   گزارش‌ سيزدهم‌  شرب‌ خمر – ايجاد مزاحمت‌ – تخريب‌                    61

              (كيفري‌)

  14  گزارش‌ چهاردهم‌  فرزند خواندگي‌                                                65

              (حقوقي‌)

  15   گزارش‌ پانزدهم‌   تخليه‌ و تحويل‌ عين‌ مستأجره‌ بلحاظ‌ انقضاي‌ مدت‌    70

              (حقوقي‌)

  16  گزارش‌ شانزدهم‌  سرقت‌ منزل‌ و مغازه‌                                         74

              (كيفري‌)

           شماره‌ گزارش‌                               موضوع‌ گزارش‌

                     17           گزارش‌ هفدهم‌ ثبت‌ واقعه‌ ازدواج‌                          79

              (حقوقي‌)

  18   گزارش‌ هجدهم‌   تقاضاي‌ رسيدگي‌ و صدور حكم‌ حجر                    83

              (حقوقي‌)

  19   گزارش‌ نوزدهم‌   خيانت‌ در امانت‌ – سرقت‌                                    87

              (كيفري‌)

  20    گزارش‌ بيستم‌    تحصيل‌ مال‌ از طريق‌ نامشروع‌                             92

              (كيفري‌)

  21  گزارش‌ بيست‌ويكم‌   الزام‌ خواندگان‌ به‌ حضور در دفترخانه‌ و انتقال‌ سند 98

              (حقوقي‌)        رسمي‌ يك‌ دستگاه‌ خودرو پرايد

  22  گزارش‌ بيست‌ودوم‌  تهديد، ايجاد ضرب‌ و شتم‌ عمدي‌                         104

              (كيفري‌)

  23  گزارش‌بيست‌وسوم‌  مطالبه‌ نفقه‌ ايام‌ گذشته‌ به‌ مبلغ‌ شانزده‌ ميليون‌ ريال‌  110

              (حقوقي‌)

  24 گزارش‌بيست‌وچهارم‌ تقاضاي‌ الزام‌ خوانده‌ به‌ رفع‌ تصرف‌ ششدانگ‌ يك‌   114

              (حقوقي‌)        قطعه‌ زمين‌ از موقوفه‌ آب‌ انبارها از پلاك‌ 2941

           شماره‌ گزارش‌                               موضوع‌ گزارش‌                                   صفحه‌

                     25           گزارش‌بيست‌وپنجم‌ترك‌ نفقه‌ – ازدواج‌ مجدد            120

              (كيفري‌)

  26  گزارش‌بيست‌وششم‌  تعديل‌ اجاره‌ بها و مطالبه‌ اجور معوقه‌                   124

              (حقوقي‌)

  27  گزارش‌بيست‌وهفتم‌   مطالبه‌ وجه‌ سه‌ فقره‌ سفته‌ به‌ مبلغ‌ هفتاد ميليون‌ ريال‌ 128

              (حقوقي‌)

  28  گزارش‌بيست‌وهشتم‌  خريد و نگهداري‌ 113 عدد آمپول‌ روان‌ گردان‌ تمجيزك‌   134

              (كيفري‌)        و اعتياد به‌ ترياك‌

  29   گزارش‌بيست‌ونهم‌   اعاده‌ حق‌ كسب‌ و پيشه‌ و مطالبه‌ آن‌                     138

              (حقوقي‌)

  30    گزارش‌ سي‌ام‌    درگيري‌ و اخلال‌ در نظم‌ عمومي‌ و شرب‌ خمر        143

              (كيفري‌)

  31 گزارش‌ سي‌ و يكم‌ خريد و عرضه‌ دارو بدون‌ مجوزازوزارتخانه‌ بهداشت‌ 148

              (كيفري‌)

  32 گزارش‌ سي‌ و دوم‌ تقاضاي‌ ضدور گواهي‌ انحصار وراثت‌                  152

              (حقوقي‌)

                رديف‌                                      شماره‌ گزارش‌                                  موضوع‌ گزارش‌

                     33           گزارش‌ سي‌ و سوم‌                             قدرت‌ نمايي‌ با اسلحه‌ جنگي‌ كلاشينكف‌        156

              (كيفري‌)

  34 گزارش‌ سي‌ و چهارم‌ حمل‌ و نگهداري‌ شيره‌ ترياك‌ و اعتياد به‌ شيره‌ ترياك‌ 160

              (كيفري‌)

  35  گزارش‌ سي‌ و پنجم‌  تقاضاي‌ صدور گواهي‌ رشد                               164

              (حقوقي‌)

  36  گزارش‌ سي‌ و ششم‌  خريد و فروش‌ مال‌ مسروقه‌ و فروش‌ مال‌ مسروقه‌  168

              (كيفري‌)

 

شماره‌ گزارش‌: (1)

دادگاه‌: شعبه‌ 103 دادگاه‌ عمومي‌ جزائي‌ بندرعباس‌

تاريخ‌ جلسه‌: 10/5/86

شاكي‌ (شكات‌): فرشيد شهبازي‌ و خانم‌ نسيم‌ طالبي‌

متهم‌: مهدي‌ ايرانپور

اتهام‌ (موضوع‌ دادرسي‌): بي‌احتياطي‌ در امر رانندگي‌ به‌ ايراد صدمه‌ بدني‌ غيرعمدي‌(تصادف‌ جرحي‌)

شماره‌ پرونده‌: 86/103/74 – ك‌

شماره‌ دادنامه‌: 288

شرح‌ شكوائيه‌ (گردشكار پرونده‌)

برابر اعلام‌ مركز فوريت‌هاي‌ پليسي‌ 110 مبني‌ بر وقوع‌ يك‌ فقره‌ تصادف‌ در بلوار ساحلي‌بندرعباس‌ اكيپ‌ گشت‌ كلانتري‌ 11 به‌ محل‌ موردنظر اعزام‌ و پس‌ از بررسي‌ محرز گرديديكدستگاه‌ خودروي‌ سواري‌ پرايد به‌ شماره‌ 113 ب‌ 74 ايران‌ 84 به‌ رانندگي‌ آقاي‌ مهدي‌ايرانپور با يك‌ دستگاه‌ موتورسيكلت‌ به‌ شماره‌ 8275 كرمان‌ 24 به‌ رانندگي‌ شاكي‌ فوق (فرشيد شهبازي‌) تصادف‌ نموده‌ كه‌ راننده‌ موتورسيكلت‌ به‌ بيمارستان‌ انتقال‌ داده‌ شده‌متعاقباً پرونده‌ از طريق‌ كلانتري‌ 11 به‌ دادسرا ارسال‌ كه‌ از آن‌ طريق‌ به‌ شعبه‌ سوم‌دادياري‌ ارجاع‌ كه‌ موضوع‌ جهت‌ معرفي‌ مصدم‌ به‌ پزشكي‌ قانوني‌ و اخذ نظريه‌كارشناسي‌ تصادفات‌ پيگيري‌ كه‌ نظريه‌ كارشناسي‌ متعاقباً از سوي‌ افسر تصادفات‌ به‌شعبه‌ واصل‌ كه‌ علت‌ تامه‌ تصادف‌ بي‌احتياطي‌ از جانب‌ راننده‌ خودرو سواري‌ پرايد به‌علت‌ عدم‌ رعايت‌ حق‌ تقدم‌ در حين‌ دورزدن‌ نسبت‌ به‌ موتورسيكلت‌ تشخيص‌ داده‌ شده‌ ونظريه‌ پزشكي‌ قانوني‌ نشان‌ دهنده‌ جراحات‌ شاكي‌ در حد سائيدگي‌ زانوي‌ پاي‌ راست‌، دراثر اصابت‌ جسم‌ سخت‌ مي‌باشد. در ادامه‌ از شاكي‌ و متهم‌ در دادياري‌ تحقيق‌ كه‌ شاكي‌اظهار داشته‌ به‌ شكايت‌ خود باقي‌ هستم‌ و گواهينامه‌ نيز دارم‌ و متهم‌ نيز اظهار داشته‌بي‌احتياطي‌ را قبول‌ دارم‌ و نظريه‌ افسر كارشناس‌ فني‌ تصادفات‌ را قبول‌ دارم‌ و به‌ آن‌اعتراض‌ ندارم‌ پس‌ از تفهيم‌ اتهام‌ قرار ده‌ ميليون‌ ريال‌ كفالت‌ براي‌ متهم‌ صادر كه‌ نامبرده‌كفيل‌ خود را معرفي‌ و سپس‌ قرار مجرميت‌ وي‌ صادر و پرونده‌ طي‌ كيفرخواست‌ شماره‌578 مستند به‌ نظريه‌ پزشكي‌ قانوني‌، نظريه‌ كارشناس‌ فني‌ تصادفات‌ شكايت‌ شاكي‌ وگزارش‌ مرجع‌ انتظامي‌ و اقرار متهم‌ مطابق‌ مواد 481 و 717 قانون‌ مجازات‌ اسلامي‌ صادرو جهت‌ رسيدگي‌ به‌ شعبه‌ 103 دادگاه‌ عمومي‌ جزائي‌ ارسال‌ و پس‌ از ثبت‌ وقت‌ رسيدگي‌تعيين‌ و به‌ طرفين‌ ابلاغ‌ كه‌ در وقت‌ مقرر شاكي‌ و متهم‌ به‌ همراه‌ نماينده‌ دادستان‌ حضورداشته‌ كه‌ شاكي‌ اظهار داشته‌ از متهم‌ شاكي‌ بوده‌ و تقاضاي‌ رسيدگي‌ دارم‌. متهم‌ نيز درپاسخ‌ اعلام‌ نمود اتهامات‌ وارده‌ را قبول‌ دارم‌ و اعتراض‌ ندارم‌.

سرانجام‌ دادگاه‌ ختم‌ رسيدگي‌ را اعلام‌ و بشرح‌ ذيل‌ مبادرت‌ به‌ صدور رأي‌ مي‌نمايد.

كلاسه‌ پرونده‌: 86/103/71 – ك‌دادنامه‌: 288

رأي‌ دادگاه‌

در خصوص‌ اتهام‌ آقاي‌ مهدي‌ ايرانپور فرزند همت‌ اللّه‌ 53 ساله‌ اصل‌ و ساكن‌ بندرعباس‌دائر بر بي‌احتياطي‌ در امر رانندگي‌ منجر به‌ ايراد صدمه‌ بدني‌ غيرعمدي‌ به‌ شاكي‌ آقاي‌فرشيد شهبازي‌ فرزند حسين‌ بشرح‌ كيفرخواست‌، با عنايت‌ به‌ نظريات‌ كارشناسي‌تصادفات‌ و پزشكي‌ قانوني‌ كه‌ حكايت‌ از انتساب‌ بزه‌ معنونه‌ و صدمات‌ ناشي‌ از آن‌ راجع‌به‌ شاكي‌ مي‌باشد و توجهاً به‌ اقرار صريح‌ متهم‌، توجه‌ اتهام‌ به‌ مشاراليه‌ محرز و مسلم‌بوده‌ فلذا دادگاه‌ مستنداً به‌ مواد 294، 295، 480، 481، 717 قانون‌ مجازات‌ اسلامي‌ متهم‌ رااز بابت‌ دو فقره‌ سائيدگي‌ در حد حارصه‌ زانو و ساق  پاي‌ راست‌ به‌ پرداخت‌ يك‌ صدم‌ ديه‌كامله‌ در حق‌ شاكي‌ محكوم‌ مي‌نمايد و از بابت‌ بي‌احتياطي‌ در امر رانندگي‌ با رعايت‌مقررات‌ بند 2 ماده‌ 3 قانون‌ وصول‌ برخي‌ از درآمدهاي‌ دولت‌ به‌ پرداخت‌ پانصد هزار ريال‌جزاي‌ نقدي‌ در حق‌ دولت‌ محكوم‌ مي‌نمايد. رأي‌ صادره‌ حضوري‌ و ظرف‌ 20 روز پس‌ ازابلاغ‌ قابل‌ اعتراض‌ در محاكم‌ تجديدنظر استان‌ هرمزگان‌ مي‌باشد.

 

نظريه‌ كارآموز

جرائم‌ ناشي‌ از تخلفات‌ رانندگي‌ در فصل‌ بيست‌ و نهم‌ قانون‌ مجازات‌ اسلامي‌ از مواد 714الي‌ 726 ذكر گرديده‌ و بطور كلي‌ تصادفات‌ به‌ چند دسته‌ قابل‌ تقسيم‌بندي‌ هستند كه‌ هريك‌در قانون‌ مجازات‌ خاص‌ خود را دارند. 1- تصادفات‌ منجر به‌ فوت‌  2- تصادفات‌ منجر به‌جرح‌  3- تصادفات‌ منجر به‌ ايراد خسارت‌. البته‌ تصادف‌ منجر به‌ ايراد خسارت‌ صرفاًجنبه‌ حقوقي‌ دارد مگر اينكه‌ تصادف‌ منجر به‌ خسارت‌ توسط‌ يك‌ فرد نظامي‌ با خودروي‌نظامي‌ در حين‌ انجام‌ وظيفه‌ صورت‌ گرفته‌ باشد و طبق‌ نظريه‌ كارشناس‌ مقصر حادثه‌ آن‌شخص‌ شناخته‌ شود كه‌ در اين‌ صورت‌ تصادف‌ منجر به‌ ايراد خسارت‌ داراي‌ جنبه‌ كيفري‌بوده‌ و جرم‌ تلقي‌ مي‌شود. تصادفات‌ شامل‌ وسائل‌ نقليه‌ زميني‌، دريائي‌ و هوائي‌ مي‌گردد.نكته‌اي‌ كه‌ در ارتباطات‌ با تصادفات‌ حائز اهميت‌ اين‌ است‌ كه‌ مبناي‌ صدور حكم‌ درتصادفات‌ منجر به‌ فوت‌ وجرح‌ و ايراد خسارت‌ نظريه‌ كارشناس‌ فني‌ تصادفات‌ است‌ كه‌معمولاً در اكثر موارد مبناي‌ صدور رأي‌ دادگاه‌ است‌ و رأي‌ دادگاه‌ برمبناي‌ تقصير طرفين‌طبق‌ نظر كارشناس‌ و به‌ تناسب‌ تقصير استوار است‌ و ضرورت‌ ايجاب‌ مي‌نمايد كه‌ به‌محض‌ وقوع‌ تصادف‌ كارشناس‌ خبره‌ در صحنه‌ تصادف‌ وقوع‌ يافته‌ و نظريه‌ خود رامستدلاً بيان‌ نمايد، و اگر طرفين‌ به‌ نظريه‌ كارشناسي‌ اعتراضي‌ داشته‌ باشند موضوع‌ به‌هيئت‌ كارشناسي‌ ارجاع‌ مي‌شود. البته‌ چنانچه‌ نظريه‌ كارشناسي‌ با اوضاع‌ و احوال‌ قضيه‌مطابقت‌ نداشته‌ باشد. دادگاه‌ مي‌بايستي‌ از ترتيب‌ اثردادن‌ به‌ آن‌ خودداري‌ نمايد. درپرونده‌ فوق الاشاره‌ تصادف‌ جرحي‌ بر وقوع‌ پيوسته‌ كه‌ مبناي‌ صور حكم‌ نظريه‌كارشناسي‌ تصادفات‌، نظريه‌ پزشكي‌ قانوني‌، و اقرار متهم‌ ذكر شده‌ و رأي‌ صادره‌ وفق‌موازين‌ شرعي‌ و قانوني‌ بوده‌ و هيچگونه‌ خدشه‌ و ايرادي‌ بر آن‌ مترتب‌ نيست‌. چرا كه‌تصادف‌ يك‌ جرم‌ عمومي‌ تلقي‌ مي‌شود و با گذشت‌ شاكي‌ يا اولياء دم‌ پرونده‌ مختومه‌نمي‌شود و جنبه‌ عمومي‌ آن‌ به‌ قوت‌ خود باقي‌ است‌.

 

شماره‌ گزارش‌: (2)

دادگاه‌: شعبه‌ دوم‌ دادگاه‌ عمومي‌ حقوقي‌ بندرعباس‌

تاريخ‌ جلسه‌: 24/5/86

خواهان‌: خانم‌ مرصع‌ عاليپور

خواندگان‌: مهدي‌ عالمي‌ – رسول‌ حيدري‌

خواسته‌: مطالبه‌ حق‌ بيمه‌ و وجه‌ نقد به‌ مبلغ‌ 000/664/10 ريال‌

دلائل‌ و منضمات‌ دادخوايت‌: 1- فتوكپي‌ مصدق  بيمه‌نامه‌   2- نظريه‌ كارشناس‌تصادفات‌  3- برگ‌ خسارت‌ بيمه‌ باربري‌   4- گزارش‌ كارشناس‌ بيمه‌   5- رسيدپرداخت‌ خسارت‌   6- رأي‌ دادگاه‌ و…

شماره‌ پرونده‌: 83/2/606 – ح‌

شماره‌ دادنامه‌: 1117285

 

 دانلود کامل گزارش کارآموزی

اکی بازدید : 82 سه شنبه 30 خرداد 1396 نظرات (0)

موضوع گزارش کارآموزی مجموعه گزارشات جلسات دادگاههای حقوقی و جزایی دوره کارآموزی وکالت

موضوع گزارش کارآموزی مجموعه گزارشات جلسات دادگاههای حقوقی و جزایی دوره کارآموزی وکالت

مجموعه گزارشات جلسات دادگاههای حقوقی و جزایی دوره کارآموزی وکالت

گزارش کارورزی مجموعه گزارشات جلسات دادگاههای حقوقی و جزایی

دوره کارآموزی وکالت گزارش کارآموزی مجموعه گزارشات جلسات دادگاههای حقوقی و جزایی

دوره کارآموزی وکالت

پروژه کارآموزی گزارشهای جلسات دادگاه

دانلود گزارش کارآموزی درباره رشته حقوق

 

دانلود کامل این گزارش کارآموزی

 

رديف‌  موضوع‌ گزارش‌

گزارش‌ اول‌  تصادف‌ رانندگي‌ منجر به‌ جرح‌ غيرعمد و ايراد

(كيفري‌)بدني‌ غيرعمدي‌

2گزارش‌ دوم‌  مطالبه‌ حق‌ بيمه‌ و وجه‌ نقد  6
(حقوقي‌)

3گزارش‌ سوم‌  تخريب‌ عمدي‌ – تعدي‌ و تمرد عليه‌ مأمورين‌ دولتي‌ – 10

(كيفري‌)  مشاركت‌ در ضرب‌ و جرح‌ عمدي‌ – تيراندازي‌ و…

4  گزارش‌ چهارم‌صدور يك‌ فقره‌ چك‌ بلامحل‌ به‌ مبلغ‌ 50 ميليون‌ ريال‌ 16

(كيفري‌)

5گزارش‌ پنجم‌  تقاضاي‌ رسيدگي‌ و خلع‌ يد و قلع‌ و قمع‌ مستحدثات‌ و 21

(حقوقي‌)  اجرت‌ المثل‌ ايام‌ تصرف‌

6  گزارش‌ ششم‌ رانندگي‌ بدون‌ پروانه‌ با قايق‌ – صيد غيرمجاز ميگو27

(كيفري‌)

7گزارش‌ هفتم‌  حمل‌ مشروبات‌ الكلي‌ و حمل‌ و نگهداري‌ مواد مخدر و 31

(كيفري‌)  پرداخت‌ رشوه‌ به‌ مأمورين‌ انتظامي‌

8  گزارش‌ هشتم‌ صدور گواهي‌ عدم‌ امكان‌ سازش‌ جهت‌ اجراي‌ طلاق 36

(حقوقي‌)  توافقي‌

شماره‌ گزارش‌ موضوع‌ گزارش‌‌

9گزارش‌ نهم‌به‌ كارگيري‌ تبعه‌ بيگانه‌ فاقد پروانه‌ كار41

(كيفري‌)

10  گزارش‌ دهم‌  جعل‌ و استفاده‌ از سند مجعول‌  46

(كيفري‌)

11گزارش‌ يازدهم‌تقاضاي‌ الزام‌ خوانده‌ به‌ تمكين‌ عام‌ و خاص‌ و بازگشت‌ 51

(حقوقي‌)  به‌ منزل‌ مشترك‌

12  گزارش‌ دوازدهم‌  حضانت‌ فرزندان‌ 56

(حقوقي‌)  (آرمان‌ 13 ساله‌، آرمين‌ 10 ساله‌)
13گزارش‌ سيزدهم‌  شرب‌ خمر – ايجاد مزاحمت‌ – تخريب‌  61

(كيفري‌)

14  گزارش‌ چهاردهم‌  فرزند خواندگي‌65

(حقوقي‌)

15گزارش‌ پانزدهم‌تخليه‌ و تحويل‌ عين‌ مستأجره‌ بلحاظ‌ انقضاي‌ مدت‌ 70

(حقوقي‌)
16  گزارش‌ شانزدهم‌  سرقت‌ منزل‌ و مغازه‌  74

(كيفري‌)

شماره‌ گزارش‌ موضوع‌ گزارش‌

گزارش‌ هفدهم‌ ثبت‌ واقعه‌ ازدواج‌  79

(حقوقي‌)

18گزارش‌ هجدهم‌تقاضاي‌ رسيدگي‌ و صدور حكم‌ حجر  83

(حقوقي‌)

19گزارش‌ نوزدهم‌خيانت‌ در امانت‌ – سرقت‌87

(كيفري‌)

20 گزارش‌ بيستم‌ تحصيل‌ مال‌ از طريق‌ نامشروع‌  92

(كيفري‌)

21  گزارش‌ بيست‌ويكم‌الزام‌ خواندگان‌ به‌ حضور در دفترخانه‌ و انتقال‌ سند 98

(حقوقي‌)  رسمي‌ يك‌ دستگاه‌ خودرو پرايد

22  گزارش‌ بيست‌ودوم‌  تهديد، ايجاد ضرب‌ و شتم‌ عمدي‌ 104

(كيفري‌)

23  گزارش‌بيست‌وسوم‌  مطالبه‌ نفقه‌ ايام‌ گذشته‌ به‌ مبلغ‌ شانزده‌ ميليون‌ ريال‌  110

(حقوقي‌)

24 گزارش‌بيست‌وچهارم‌ تقاضاي‌ الزام‌ خوانده‌ به‌ رفع‌ تصرف‌ ششدانگ‌ يك‌114

(حقوقي‌)  قطعه‌ زمين‌ از موقوفه‌ آب‌ انبارها از پلاك‌ 2941

شماره‌ گزارش‌ موضوع‌ گزارش‌  صفحه‌

25  گزارش‌بيست‌وپنجم‌ترك‌ نفقه‌ – ازدواج‌ مجدد120

(كيفري‌)

26  گزارش‌بيست‌وششم‌  تعديل‌ اجاره‌ بها و مطالبه‌ اجور معوقه‌ 124

(حقوقي‌)

27  گزارش‌بيست‌وهفتم‌مطالبه‌ وجه‌ سه‌ فقره‌ سفته‌ به‌ مبلغ‌ هفتاد ميليون‌ ريال‌ 128

(حقوقي‌)

28  گزارش‌بيست‌وهشتم‌  خريد و نگهداري‌ 113 عدد آمپول‌ روان‌ گردان‌ تمجيزك‌134

(كيفري‌)  و اعتياد به‌ ترياك‌

29گزارش‌بيست‌ونهم‌اعاده‌ حق‌ كسب‌ و پيشه‌ و مطالبه‌ آن‌138

(حقوقي‌)

30 گزارش‌ سي‌ام‌ درگيري‌ و اخلال‌ در نظم‌ عمومي‌ و شرب‌ خمر  143

(كيفري‌)

31 گزارش‌ سي‌ و يكم‌ خريد و عرضه‌ دارو بدون‌ مجوزازوزارتخانه‌ بهداشت‌ 148

(كيفري‌)

32 گزارش‌ سي‌ و دوم‌ تقاضاي‌ ضدور گواهي‌ انحصار وراثت‌152

(حقوقي‌)

ديف‌  شماره‌ گزارش‌ موضوع‌ گزارش‌

گزارش‌ سي‌ و سوم‌  قدرت‌ نمايي‌ با اسلحه‌ جنگي‌ كلاشينكف‌  156

(كيفري‌)

34 گزارش‌ سي‌ و چهارم‌ حمل‌ و نگهداري‌ شيره‌ ترياك‌ و اعتياد به‌ شيره‌ ترياك‌ 160

(كيفري‌)

35  گزارش‌ سي‌ و پنجم‌  تقاضاي‌ صدور گواهي‌ رشد 164

(حقوقي‌)

36  گزارش‌ سي‌ و ششم‌  خريد و فروش‌ مال‌ مسروقه‌ و فروش‌ مال‌ مسروقه‌  168

(كيفري‌)

شماره‌ گزارش‌: (1)

دادگاه‌: شعبه‌ 103 دادگاه‌ عمومي‌ جزائي‌ بندرعباس‌

تاريخ‌ جلسه‌: 10/5/86

شاكي‌ (شكات‌): فرشيد شهبازي‌ و خانم‌ نسيم‌ طالبي‌

متهم‌: مهدي‌ ايرانپور

اتهام‌ (موضوع‌ دادرسي‌): بي‌احتياطي‌ در امر رانندگي‌ به‌ ايراد صدمه‌ بدني‌ غيرعمدي‌(تصادف‌ جرحي‌)

شماره‌ پرونده‌: 86/103/74 – ك‌

شماره‌ دادنامه‌: 288

شرح‌ شكوائيه‌ (گردشكار پرونده‌)

برابر اعلام‌ مركز فوريت‌هاي‌ پليسي‌ 110 مبني‌ بر وقوع‌ يك‌ فقره‌ تصادف‌ در بلوار ساحلي‌بندرعباس‌ اكيپ‌ گشت‌ كلانتري‌ 11 به‌ محل‌ موردنظر اعزام‌ و پس‌ از بررسي‌ محرز گرديديكدستگاه‌ خودروي‌ سواري‌ پرايد به‌ شماره‌ 113 ب‌ 74 ايران‌ 84 به‌ رانندگي‌ آقاي‌ مهدي‌ايرانپور با يك‌ دستگاه‌ موتورسيكلت‌ به‌ شماره‌ 8275 كرمان‌ 24 به‌ رانندگي‌ شاكي‌ فوق (فرشيد شهبازي‌) تصادف‌ نموده‌ كه‌ راننده‌ موتورسيكلت‌ به‌ بيمارستان‌ انتقال‌ داده‌ شده‌متعاقباً پرونده‌ از طريق‌ كلانتري‌ 11 به‌ دادسرا ارسال‌ كه‌ از آن‌ طريق‌ به‌ شعبه‌ سوم‌دادياري‌ ارجاع‌ كه‌ موضوع‌ جهت‌ معرفي‌ مصدم‌ به‌ پزشكي‌ قانوني‌ و اخذ نظريه‌كارشناسي‌ تصادفات‌ پيگيري‌ كه‌ نظريه‌ كارشناسي‌ متعاقباً از سوي‌ افسر تصادفات‌ به‌شعبه‌ واصل‌ كه‌ علت‌ تامه‌ تصادف‌ بي‌احتياطي‌ از جانب‌ راننده‌ خودرو سواري‌ پرايد به‌علت‌ عدم‌ رعايت‌ حق‌ تقدم‌ در حين‌ دورزدن‌ نسبت‌ به‌ موتورسيكلت‌ تشخيص‌ داده‌ شده‌ ونظريه‌ پزشكي‌ قانوني‌ نشان‌ دهنده‌ جراحات‌ شاكي‌ در حد سائيدگي‌ زانوي‌ پاي‌ راست‌، دراثر اصابت‌ جسم‌ سخت‌ مي‌باشد. در ادامه‌ از شاكي‌ و متهم‌ در دادياري‌ تحقيق‌ كه‌ شاكي‌اظهار داشته‌ به‌ شكايت‌ خود باقي‌ هستم‌ و گواهينامه‌ نيز دارم‌ و متهم‌ نيز اظهار داشته‌بي‌احتياطي‌ را قبول‌ دارم‌ و نظريه‌ افسر كارشناس‌ فني‌ تصادفات‌ را قبول‌ دارم‌ و به‌ آن‌اعتراض‌ ندارم‌ پس‌ از تفهيم‌ اتهام‌ قرار ده‌ ميليون‌ ريال‌ كفالت‌ براي‌ متهم‌ صادر كه‌ نامبرده‌كفيل‌ خود را معرفي‌ و سپس‌ قرار مجرميت‌ وي‌ صادر و پرونده‌ طي‌ كيفرخواست‌ شماره‌578 مستند به‌ نظريه‌ پزشكي‌ قانوني‌، نظريه‌ كارشناس‌ فني‌ تصادفات‌ شكايت‌ شاكي‌ وگزارش‌ مرجع‌ انتظامي‌ و اقرار متهم‌ مطابق‌ مواد 481 و 717 قانون‌ مجازات‌ اسلامي‌ صادرو جهت‌ رسيدگي‌ به‌ شعبه‌ 103 دادگاه‌ عمومي‌ جزائي‌ ارسال‌ و پس‌ از ثبت‌ وقت‌ رسيدگي‌تعيين‌ و به‌ طرفين‌ ابلاغ‌ كه‌ در وقت‌ مقرر شاكي‌ و متهم‌ به‌ همراه‌ نماينده‌ دادستان‌ حضورداشته‌ كه‌ شاكي‌ اظهار داشته‌ از متهم‌ شاكي‌ بوده‌ و تقاضاي‌ رسيدگي‌ دارم‌. متهم‌ نيز درپاسخ‌ اعلام‌ نمود اتهامات‌ وارده‌ را قبول‌ دارم‌ و اعتراض‌ ندارم‌.

سرانجام‌ دادگاه‌ ختم‌ رسيدگي‌ را اعلام‌ و بشرح‌ ذيل‌ مبادرت‌ به‌ صدور رأي‌ مي‌نمايد.

كلاسه‌ پرونده‌: 86/103/71 – ك‌دادنامه‌: 288

رأي‌ دادگاه‌

در خصوص‌ اتهام‌ آقاي‌ مهدي‌ ايرانپور فرزند همت‌ اللّه‌ 53 ساله‌ اصل‌ و ساكن‌ بندرعباس‌دائر بر بي‌احتياطي‌ در امر رانندگي‌ منجر به‌ ايراد صدمه‌ بدني‌ غيرعمدي‌ به‌ شاكي‌ آقاي‌فرشيد شهبازي‌ فرزند حسين‌ بشرح‌ كيفرخواست‌، با عنايت‌ به‌ نظريات‌ كارشناسي‌تصادفات‌ و پزشكي‌ قانوني‌ كه‌ حكايت‌ از انتساب‌ بزه‌ معنونه‌ و صدمات‌ ناشي‌ از آن‌ راجع‌به‌ شاكي‌ مي‌باشد و توجهاً به‌ اقرار صريح‌ متهم‌، توجه‌ اتهام‌ به‌ مشاراليه‌ محرز و مسلم‌بوده‌ فلذا دادگاه‌ مستنداً به‌ مواد 294، 295، 480، 481، 717 قانون‌ مجازات‌ اسلامي‌ متهم‌ رااز بابت‌ دو فقره‌ سائيدگي‌ در حد حارصه‌ زانو و ساق  پاي‌ راست‌ به‌ پرداخت‌ يك‌ صدم‌ ديه‌كامله‌ در حق‌ شاكي‌ محكوم‌ مي‌نمايد و از بابت‌ بي‌احتياطي‌ در امر رانندگي‌ با رعايت‌مقررات‌ بند 2 ماده‌ 3 قانون‌ وصول‌ برخي‌ از درآمدهاي‌ دولت‌ به‌ پرداخت‌ پانصد هزار ريال‌جزاي‌ نقدي‌ در حق‌ دولت‌ محكوم‌ مي‌نمايد. رأي‌ صادره‌ حضوري‌ و ظرف‌ 20 روز پس‌ ازابلاغ‌ قابل‌ اعتراض‌ در محاكم‌ تجديدنظر استان‌ هرمزگان‌ مي‌باشد.

نظريه‌ كارآموز

جرائم‌ ناشي‌ از تخلفات‌ رانندگي‌ در فصل‌ بيست‌ و نهم‌ قانون‌ مجازات‌ اسلامي‌ از مواد 714الي‌ 726 ذكر گرديده‌ و بطور كلي‌ تصادفات‌ به‌ چند دسته‌ قابل‌ تقسيم‌بندي‌ هستند كه‌ هريك‌در قانون‌ مجازات‌ خاص‌ خود را دارند. 1- تصادفات‌ منجر به‌ فوت‌  2- تصادفات‌ منجر به‌جرح‌  3- تصادفات‌ منجر به‌ ايراد خسارت‌. البته‌ تصادف‌ منجر به‌ ايراد خسارت‌ صرفاًجنبه‌ حقوقي‌ دارد مگر اينكه‌ تصادف‌ منجر به‌ خسارت‌ توسط‌ يك‌ فرد نظامي‌ با خودروي‌نظامي‌ در حين‌ انجام‌ وظيفه‌ صورت‌ گرفته‌ باشد و طبق‌ نظريه‌ كارشناس‌ مقصر حادثه‌ آن‌شخص‌ شناخته‌ شود كه‌ در اين‌ صورت‌ تصادف‌ منجر به‌ ايراد خسارت‌ داراي‌ جنبه‌ كيفري‌بوده‌ و جرم‌ تلقي‌ مي‌شود. تصادفات‌ شامل‌ وسائل‌ نقليه‌ زميني‌، دريائي‌ و هوائي‌ مي‌گردد.نكته‌اي‌ كه‌ در ارتباطات‌ با تصادفات‌ حائز اهميت‌ اين‌ است‌ كه‌ مبناي‌ صدور حكم‌ درتصادفات‌ منجر به‌ فوت‌ وجرح‌ و ايراد خسارت‌ نظريه‌ كارشناس‌ فني‌ تصادفات‌ است‌ كه‌معمولاً در اكثر موارد مبناي‌ صدور رأي‌ دادگاه‌ است‌ و رأي‌ دادگاه‌ برمبناي‌ تقصير طرفين‌طبق‌ نظر كارشناس‌ و به‌ تناسب‌ تقصير استوار است‌ و ضرورت‌ ايجاب‌ مي‌نمايد كه‌ به‌محض‌ وقوع‌ تصادف‌ كارشناس‌ خبره‌ در صحنه‌ تصادف‌ وقوع‌ يافته‌ و نظريه‌ خود رامستدلاً بيان‌ نمايد، و اگر طرفين‌ به‌ نظريه‌ كارشناسي‌ اعتراضي‌ داشته‌ باشند موضوع‌ به‌هيئت‌ كارشناسي‌ ارجاع‌ مي‌شود. البته‌ چنانچه‌ نظريه‌ كارشناسي‌ با اوضاع‌ و احوال‌ قضيه‌مطابقت‌ نداشته‌ باشد. دادگاه‌ مي‌بايستي‌ از ترتيب‌ اثردادن‌ به‌ آن‌ خودداري‌ نمايد. درپرونده‌ فوق الاشاره‌ تصادف‌ جرحي‌ بر وقوع‌ پيوسته‌ كه‌ مبناي‌ صور حكم‌ نظريه‌كارشناسي‌ تصادفات‌، نظريه‌ پزشكي‌ قانوني‌، و اقرار متهم‌ ذكر شده‌ و رأي‌ صادره‌ وفق‌موازين‌ شرعي‌ و قانوني‌ بوده‌ و هيچگونه‌ خدشه‌ و ايرادي‌ بر آن‌ مترتب‌ نيست‌. چرا كه‌تصادف‌ يك‌ جرم‌ عمومي‌ تلقي‌ مي‌شود و با گذشت‌ شاكي‌ يا اولياء دم‌ پرونده‌ مختومه‌نمي‌شود و جنبه‌ عمومي‌ آن‌ به‌ قوت‌ خود باقي‌ است‌.

شماره‌ گزارش‌: (2)

دادگاه‌: شعبه‌ دوم‌ دادگاه‌ عمومي‌ حقوقي‌ بندرعباس‌

تاريخ‌ جلسه‌: 24/5/86

خواهان‌: خانم‌ مرصع‌ عاليپور

خواندگان‌: مهدي‌ عالمي‌ – رسول‌ حيدري‌

خواسته‌: مطالبه‌ حق‌ بيمه‌ و وجه‌ نقد به‌ مبلغ‌ 000/664/10 ريال‌

دلائل‌ و منضمات‌ دادخوايت‌: 1- فتوكپي‌ مصدق  بيمه‌نامه‌2- نظريه‌ كارشناس‌تصادفات‌  3- برگ‌ خسارت‌ بيمه‌ باربري‌4- گزارش‌ كارشناس‌ بيمه‌5- رسيدپرداخت‌ خسارت‌6- رأي‌ دادگاه‌ و…

شماره‌ پرونده‌: 83/2/606 – ح‌

شماره‌ دادنامه‌: 1117285

موضوع گزارش کارآموزی مجموعه گزارشات جلسات دادگاههای حقوقی و جزایی دوره کارآموزی وکالت

خرید و دانلود | 5,500 تومان
نوع فایل :WORD | تعداد صفحات :183

دانلود کامل این گزارش کارآموزی

اکی بازدید : 320 سه شنبه 30 خرداد 1396 نظرات (0)

دانلود گزارش کارآموزی دفتر خانه اسناد رسمی

 

گزارش کارورزی در دفترخانه اسناد رسمی

 

دانلود پروژه کارورزی رشته حقوق و وکالت

دفترخانه های ثبت اسناد و املاک رسمی کشور

پروژه کارآموزی در اداره اسناد رسمی ایران

گزارش کارآموزی درمورد سازمان ثبت اسناد و املاک

در این گزارش کار ، به بررسی امکانات و تجهیزات انسانی و جسمی دفترخانه و مکان و نیز شرح وظایف آنها و نوع همکاری متعاملین با یکدیگر ( سردفتر و دفتریار و متعاملین و اصحاب دیگر ، مترجمین ) و همچنین تخلفات و جرایم احتمالی آنها و نهادهای تقریا مشابه ( البته این شباهت راباید در سطحی بسیار پایین قرار داد.) و همچنین بررسی دفاتر دفترخانه ها و انواع آنها ، شرح برخی معاملات ( منقول یا غیر منقول گواهی های امضاء و ثبت آنها و حق التحریر و حق الثبت ها و مقررات حاکم بر دفترخانه ها پرداخته شده و به شرح در آمده است . و خلاصه ای کلی از مباحث در بخش نتیجه گیری و در آخر نمونه ای از فرم های مربوطه قرار داده شده است.

فهرست مطالب

فصل اول:4
مقدمه:4
معرفی محل کارآموزی، امکانات و تجهیزات آن:4
امکانات و تجهیزات دفترخانه اسناد رسمی:5
خلاصه ا ی از این گزارش کارتکمیلی:5
فصل دوم:6
هدف از تاسیس دفترخانه و معرفی تشکیلات آن:6
ثبت سند، راه رهايي از كلاهبرداري:6
بنگاه های معاملاتی و معاملات آنها:9
چگونگی انجام معاملات در بنگاه های مشاورین املاک:9
نحوه فعالیت بنگاه های مشاور املاک:9
الف) نحوه فعالیت بنگاه های مشاور املاک متناسب با نوع عملکرد فروشنده:9
ب) نحوه فعالیت بنگاه های مشاور املاک متناسب با شرایط خریداران دسته اول از خریداران10
دفترخانه‌ها بايد دارای دفاتر ذيل‌ باشند:11
وظایف‌ مسئولین‌ دفاتر :12
مقررات‌مربوط‌به‌دفترخانه‌و وظایف‌سردفتران‌و دفتریاران‌:12
مسوولان‌دفتر نسبت‌به‌سردفتران‌و دفتریاران‌و سردفتران‌ازدواج‌و طلاق موارد زیر را  باید رعایت کنند:14
شهادت‌ اشخاص‌ ذیل‌ پذیرفته‌ نمی شود:14
شرایط و اصول مترجمین رسمی:15
ترجمه‌اسنادذیل‌بایدازطرف‌مترجمین‌رسمی‌یامامورین‌سیاسی‌وکنسولی‌ تصدیق‌شده‌باشد:15
به‌متقاضیان‌با احراز شرایط‌ذیل‌پروانه‌مترجمی‌رسمی‌اعطا می‌گردد:15
در صورت‌ارتکاب‌هریک‌از تخلفات‌ذیل‌مرتکب‌برای‌بار اول‌به‌مدت‌یک‌سال‌و بار دوم‌به‌مدت‌دو سال‌و در صورت‌تکرار برای‌همیشه‌ازمترجمی‌رسمی‌محروم‌می‌شود16
در صورت‌ارتکاب‌هریک‌از تخلفات‌ذیل‌مرتکب‌به‌توبیخ‌کتبی‌با درج‌در پرونده‌و در صورت‌تکرار تا یک‌سال‌از مترجمی‌محروم‌می‌شود16
اشخاص‌زیر را ‌به‌سردفتری‌دفترخانه‌اسناد رسمی‌ می توان انتخاب نمود:17
امور مالی‌ دفترخانه استاد رسمی:18
وجوهی‌که‌برای‌تنظیم‌و ثبت‌سند در دفاتر اسناد رسمی‌وصول‌می‌شود به‌شرح‌زیر است‌:18
درآمد حاصل‌از حق‌ثبت‌، صاحبان‌دفتر و دفتریارها به‌ترتیب‌زیر سهم‌خواهند برد:19
تشکیل صندق تعاون جهت بیمه وبازنشستگی و ارز کار افتادگی:19
از تاریخ‌تصویب (قانون‌توزیع‌حق ‌التحریر دفاتر اسناد رسمی- موضوع‌ماده‌54 مصوب‌25 4 54-مصوب‌28 2 1373) درآمد حاصل‌از حق ‌التحریر دفاتر اسناد رسمی‌موضوع‌ماده‌54 قانون‌دفاتر اسناد رسمی‌مصوب ‌ 4 1354 به‌شرح‌زیر پرداخت‌خواهد شد:20
تعرفه‌حق‌التحرير دفاتر اسناد رسمی در سال 1385:20
تعرفه جدید حق التحریر دفاتر اسناد رسمی در سال 1390 :20
تعقیب‌و مجازات‌انتظامی‌سردفتران‌و دفتریاران‌:24
الف‌ـ دادگاه‌بدوی‌:24
ب‌ـ دادگاه‌تجدیدنظر:24
مجازاتهای‌انتظامی‌به‌قرار ذیل‌است‌:25
فصل سوم:26
تشریح روند کار و ارایه خدمات:26
گواهی امضاء26
گواهی امضاء اتباع و ذیل متون خارجی:32
حق التحریر و حق الثبت در گواهی امضاء :34
همه چیز درباره گواهی امضاء الکترونیک:35
امضای دیجیتال چیست:35
صدور اجرایه:36
تنظيم اسناد انتقال اجرائی39
روش صدور سند مالکيت المثنی:40
روش صدور سند مالکيت بنام وراث41
روش قبول درخواست ثبت املاک:42
روش بازداشت سرقفلی و منافع ملک43
روش تهیه پاسخ استعلام املاك ثبت شده به دفاتر اسناد رسمی:44
فک رهن جزء مشاع از وثیقه45
ثبت معاملات خودرو؛ چرا در دفترخانه؟46
صلح نامه حسب مواد 47 و 48 قانون ثبت ، مي بايستي دردفتراسنادرسمي ثبت شودتاآثارقانوني برآن بارگردد47
نحوه تنظیم و نوشتن استشهادیه محلی49
تسهیل نمودن تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی:50
روش تنظيم اظهارنامه ماليات بر ارزش افزوده52
فصل چهارم:53
جمع بندی و نتیجه گیری و ارایه پیشنهادات:53
یک پیشنهاد:57
استفاده از نرم افزار سیستم سند نویسی د ر تمامی دفترخانه ها  و انضمام این طرح به عنوان استفاده اجباری این سیستم  ، به عنوان یک بخش نامه ثبتی:57
بخشی از فرم های که مستقیم و یا غیره مسقیم به دفترخانه ها مربوط می شوند + برخی فرم های متفرقه:59
منابع:70

خلاصه ای از این گزارش کار تکمیلی:

در این گزارش کار ، به بررسی امکانات و تجهیزات انسانی و جسمی دفترخانه و مکان و نیز شرح وظایف آنها و نوع همکاری متعاملین با یکدیگر ( سردفتر و دفتریار و متعاملین و اصحاب دیگر ، مترجمین ) و همچنین تخلفات و جرایم احتمالی آنها و نهادهای تقریا مشابه ( البته این شباهت راباید در سطحی بسیار پایین قرار داد.) و همچنین بررسی دفاتر دفترخانه ها و انواع آنها ، شرح برخی معاملات ( منقول یا غیر منقول گواهی های امضاء و ثبت آنها و حق التحریر و حق الثبت ها و مقررات حاکم بر دفترخانه ها پرداخته شده و به شرح در آمده است . و خلاصه ای کلی از مباحث در بخش نتیجه گیری و در آخر نمونه ای از فرم های مربوطه قرار داده شده است.

فصل اول:

مقدمه:
معرفی محل کارآموزی، امکانات و تجهیزات آن:

خداوند قادر متعال را سپاس می گزاریم از باب نعمت ها و توانایی هایی که در درون مان قرار داده است.
این گزارش کار و گزارش تکمیلی اینجانب … است که خدمت استاد ارجمندم آقای .. ارایه خواهم نمود.
محل کارآموزی من واقع در فولادشهر ، محله  با نام دفتر اسناد رسمی ..می باشد.

تاریخچه
برگي از تاريخ ثبت اسناد در ايران
با نگاهي به دفتر اسناد شيخ فضلالله نوري
پيش از تصويب قانون ثبت اسناد، يعني در زمان پيش از مشروطه، شناسايي و تعيين حدود املاك هر كس فقط بر اساس اسناد عادي و مبايعهنامهها معلوم ميشد و از اين رو هميشه رايجترين دعاوي بين افراد يا حتي بين كسان عادي و دولتها، اختلاف بر سر مالكيت بود. ثبت اسناد به طريق رسمي و قانوني همراه با ساير دانشهاي جديد و از جمله حقوق از اواسط دوران قاجاريه رواج و به تدريج رسميت پيدا كرد.
در ابتدا چند آييننامه و دستورالعمل براي ثبت صادر شد، اما همانند همه پديدههاي جديد با مخالفتهايي مواجه شد، به گونهاي كه چون ميرزاعلي خان امينالدوله صدراعظم تجدّدخواه آييننامهاي به منظور قانوني كردن ثبت اسناد در دفاتر خاص صادر كرد موج مخالفتها به ويژه از سوي پارهاي علما و صاحبان محاضر شرعي از گوشه و كنار برخاست. اينان رواج و رسميت قانون ثبت را باعث كساد كار خود و بسته شدن محاضر و دفاتر شرعي ميدانستند. به نظر اين گروه با الزامي شدن ثبت، مردم ديگر به محضر شرعي مراجعه نكرده و دعاوي خود را از طريق محاكم عرفي حل وفصل ميكردند.
دفاتري كه علما در آن به انجام امور حقوقي از قبيل تنظيم اسناد و رسيدگي به دعاوي ميپرداختند «دفتر شرعيات» نام داشت و در آن دفترها خلاصه هر سند درج ميشد تا در صورت نياز بعدها به آن مراجعه شود. در اين گفتار نخست به دفاتر شرعيات و عملكرد آن اشاره ميشود و در بخش دوّم يكي از دفاتر ثبت قديم را كه اخيراً پيدا شده و به شيخ فضلالله نوري عالم برجسته عصر مشروطه تعلق دارد معرفي ميكنيم.
تنظيم و تشكيل دفتري به نام دفتر ثبت اسناد يا دفتر شرعيات بين علماي عصر قاجار و شايد پيش از آن معمول بود. بيشتر متصديان اين دفاتر كه همه در زمره علماي برجسته عهد خود بودند در محضر خود به تنظيم اسناد معاملات و نگارش مبايعهنامه و ساير اسناد رايج آن عهد پرداخته و سپس خلاصه آن را در دفاتر ويژهاي ثبت ميكردند كه بعضاً آنها را دفتر شرعيات يا دفتر رسائل ناميدهاند.
البته همه علماي مشهور در اين قبيل امور وارد نميشدند. طبعاً اشتغال به اين كارها تا حدّي زبان مردم عادي را به انتقاد از اينان باز ميكرد.
در كتاب نوادرالامير ـ كه مجموعهاي از داستانهاي رايج در باب خدمات و كارهاي ميرزاتقي خان اميركبير به سبك داستانسرايي است ـ حكايتي راجع به امام جمعه وقت تهران نقل شده است كه بر اساس آن يكي از تجّار سرشناس تهران خود را ورشكسته اعلام و امام جمعه حكم آن را تاييد و تنفيذ كرد و به اين ترتيب گروهي از طلبكاران او از دريافت طلب خود محروم مانده و شكايت به امير بردند. امير دفاتر و اسناد تاجر موصوف را وارسي و شخصاً ثابت كرد كه تقلّبي صورت گرفته و حكم ورشكستگي بازرگان غير مستند است و او با تدليس سرمايه هنگفتي از طلبكاران خود را تملك كرده است. اميركبير سپس تاجر را خواسته و اموال مردم را از او باز گرفت و امام جمعه را كه در يك دعواي مهم بدون تحقيق راي داده بود با قدرت تام از داشتن محضر شرعي بر حذر داشت و دفتر او را تعطيل كرد. خبر ديگري از دوران صدارت حاج ميرزا آقاسي در دست است: گفتهاند ملكي را در محضري چهار بار به عنوان وقف، بيع، صلح، و هبه معادله كرده بودند. همين كه صدراعظم در اثر شكايت اصحاب دعوي از محضر مذكور بازخواست كرد، جواب اين بود كه ما لوح محفوظ نيستيم، ممكن است اشتباه شده باشد. وانگهي خط و مهر هر عالمي را در همه جا نميشناختند و جز آن و از همه مهمتر آنكه مهر علماي بزرگ را بعد از فوت آنان، ديگران نابجا مورد استفاده قرار ميدادند.
در ميان علماي شهرستان و ولايات هم تنظيم دفتر شرعيات و دفتر خلاصه احكام گاه معمول بود. اينان نيز به فوايد داشتن چنين دفتري پي برده بودند تا هنگام گم شدن اصل اسناد به توان براي جلوگيري از دعاوي به آن مراجعه كرد. نگارنده ساليان پيش نمونه اين دفاتر را كه يكي از علماي لنگرود در خصوص اسناد شهر خود تنظيم كرده بوددر سازمان اسناد ملي ايران ملاحظه و به اجمال آن را بررسي كرده است. هم چنين استاد ايرج افشار رييس پيشين كتابخانه مركزي دانشگاه تهران به راقم اين سطور فرمود حدود ۷ الي ۸ دفتر از نوع دفاتر شرعيات را كه متعلق به امام جمعه خويي بوده چند دهه پيش براي كتابخانه مركزي دانشگاه خريداري كرده است. در اين دفترها به جز اسناد عادي گاه خلاصه عقدنامهها كه اصل آن هنرمندانه تزيين شده درج گرديده است، ليكن از آوردن متن كامل خودداري كردهاند.
نخستين دستورالعمل ثبت را ميرزاحسينخان سپهسالار صدراعظم متجدد و ترقيخواه ناصرالدين شاه صادر كرد. بر اساس اين آييننامه معاملات ميبايست بر برگههاي مخصوص نوشته شده و روي آن تمبر زده شود. اما عموم مردم از اين قوانين استقبال نميكردند.
اولين قانون مدون ثبت را پس از انقلاب مشروطه در ۱۲ جماديالاول ۱۳۲۹ ق، مجلس دوم به تصويب رساند. اين قانون ۱۳۹ ماده داشت و در آن موضوع تشكيل ادارات ثبت تحت نظر وزارت عدليه پيشبيني شده بود. معهذا اين قانون هم عموميت پيدا نكرد و كمتر كسي داوطلبانه اوراق خود را به ثبت ميرساند. اين قانون در دوره مجلس چهارم نسخ و قانون ديگري در ۱۲۹ ماده در سال ۱۳۰۲ ش به جاي آن تصويب شد. ليكن در قانون مزبور هم تصريح شده بود كه ثبت املاك اختياري است. اين وضع چند سال ادامه يافت تا آنكه داور وزير عدليه در ۲۱ بهمن ۱۳۰۶ ش قانوني در ۹ ماده به تصويب رساند كه بر طبق آن ثبت كليه اموال غير منقول الزامي گرديد. و دفاتر اسناد رسمي به وجود آمد. بعدها در دوره وزارت دكتر احمد متين دفتري (۱۳۱۵تا۱۳۱۷ش) اصلاحات مهمي در قانون ثبت و دفاتر اسناد رسمي انجام گرديد.
به نظر ميرسد شيوه تنظيم اسناد و خلاصهبرداري از اصل مدارك و درج آن در دفاتر خاص را، مجتهدان دوره قاجار از شيوه بايگاني اسناد در كاخ سلطنتي و وزارت خارجه دوره ناصرالدين شاه اقتباس كردهاند. در اين زمان براي نخستين بار مرسوم شد از كليه اسناد و اوراق و فرامين و احكام پس از صدور، خلاصهاي تهيه شده و در دفاتر خاص ثبت شود. اين دفاتر با دقت زياد تنظيم ميشدند و مشخصات كامل سند و تاريخ آن در دفترها ثبت ميگرديد. با اين تفاوت كه اصل اسناد وارده را نيز در دفاتر بزرگ ديگري كه «آلبوم» نام داشت گرد ميآوردند. اكنون تعداد زيادي از اين گونه آلبومها و دفاتر در كتابخانه و بايگاني كاخ گلستان و سازمان اسناد ملي ايران نگهداري ميشود. بررسي دقيق آنها براي نگارش تاريخ اجتماعي ايران و تاريخ حقوق در ايران بسيار مفيد و ضروري است. اي كاش كسي از دانشجويان فوقليسانس يا دكتري حقوق به راهنمايي يكي از اساتيد علاقمند بدين مهم ميپرداخت.
اما در اروپا، سابقه ثبت اسناد به شيوه فعلي به قرن ۱۶ ميلادي برمي گردد. آنگاه در ادوار بعد پس از رواج و گسترش اين شيوه، از طريق عثماني به ايران رسيد و به تدريج پس از انقلاب مشروطه نخست به صورتي غير رسمي و سپس با وضع قوانين جديد، و ظيفه علما در اين مقوله رسماً به سر دفتران واگذار شد. نخستين بار قانون تشكيل دفاتر اسناد رسمي در ۱۳ بهمن ۱۳۰۷ ش در ۲۰ ماده به تصويب مجلس رسيد. افراد مكلّف شدند كه براي رسميت معاملات به دفاتر اسناد مراجعه كنند.

نوع فایل :word | تعداد صفحات :78

 

گزارش کارورزی در دفترخانه اسناد رسمی

تعداد صفحات : 28

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 275
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 58
  • بازدید ماه : 256
  • بازدید سال : 2,643
  • بازدید کلی : 58,389